Ik heb de MQTT broker, cliënt en hub geinstalleerd op Homey zoals aangegeven in het forum.
Om te testen heb ik 1 lamp aangevinkt in de hub en via MQTT Explorer zie ik de lamp die ik wil besturen.
Als ik met de schakelaar de lamp uit zet zie ik de waarde veranderen naar ‘false’.
Vervolgens zet als ik de lamp aan zet dan veranderd de waarde weer netjes naar ‘true’.
In de log files van de cliënt en hub zie ik de actie langs komen.
Alleen als ik in MQTT Explorer een ‘true’ of ‘false’ publish gaan de lampen niet aan of uit.
Homey geeft zijn gegeven wel door aan mijn MQTT broker, maar omgekeerd blijkbaar niet.
Dit wil ik graag gaan gebruiken voor b.v. Node-Red Dashboard.
Bij mij werkt het niet om de onoff switch van false naar true te zetten en andersom. De waarde veranderd wel maar de lamp blijft aan of uit? iemand een idee?
Hallo MM, wat bedoel je met inject ?
In de MQTT explorer kan ik het exacte commando/syntax niet vinden…
Is deze syntax ok : homie/homey/office1/dim/set← 10
daarna druk ik op publish
Wat ik verwacht dat Homey het licht zal dimmen naar 10%, niet dus…
Mvrg, John
Het is ook (onderdeel van) een topic. Zo werkt het Homie protocol (zie punt 5.3.6).
Als de waarde van dim verandert vanuit Homey, maar het werkt de andere kant op niet, dan is het misschien tijd om de MQTT Hub app, of je Homey, opnieuw op te starten.
Ik heb er geen verstand van en heb aan Gemini gevraagd welke syntax nodig is om te dimmen en hetzelfde antwoord kwam er uit.
Maar er stond ook bij dat MQTT ook hoofdlettergevoelig is . Weet niet of dat klopt.
Ik zag ook Office1 staan in explorer en office1 in de regel.
Misschien is dat nog iets?
Ik probeer maar wat.