Kaku stekkers en schakelaars werken niet 's ochtends

Sommige ochtenden werken de stekkers en schakelaars van Kaku niet. Dat kan uren duren en dan ineens gaat alles wel aan. Andere zaken van Kaku (afstandbediening e.d.) lijkt Homey op zo’n moment geen probleem mee te hebben.

Ik krijg een time out 3000ms bericht op dat moment. Wat kan ik hieraan doen?

Homey elke nacht rebooten? Die timeout wijst waarschijnlijk op een communicatieprobleem met de microcontroller die het 433Mhz-gedeelte van Homey uitvoert.

Dank voor snelle response! Ik liet Homey elke nacht een reboot doen. Omdat Kaku nu zo instabiel is ben ik gaan testen met twee keer per week. Maar dat maakt kennelijk geen verschil.

De reboot kan ik uitsluiten dus. Kan er bijvoorbeeld een flow blijven hangen of zo?

Heb je al eens een andere power supply geprobeerd? Het ding dat met Homey wordt meegeleverd is niet van goede kwaliteit en na verloop van tijd kun je allerlei rare problemen ondervinden met Homey omdat het ding langzaam stuk aan het gaan is. Een USB power supply die 2A of meer kan leveren is voldoende.

Dat is ook een goede inderdaad. Dat probleem had ik daarvoor en toen heb ik een nieuwe stekker gekregen van Homey. Die heb ik er niet op zitten, maar een 2,5a die voor het opladen van een HTC mobiel bestemd was. Of doe ik daarmee ook iets wat niet handig is?

Het gevaarlijke van smartphone adapters is dat ze slim laden, en dat heeft de homey niet nodig. In theorie zou het niet moeten uitmaken maar ik kies hierin voor veilig. Maar goed, 433mhz is in mijn ervaring vrij storingsgevoelig. Dus als in de ochtend andere dingen draaien dan in de avond en ze zitten een beetje op de rand van het bereik, dan kun je problemen ervaren.

Alle logica voor het slim opladen zit aan de telefoonkant, ik denk niet dat de oplader daar zelf veel mee doet.

Storing is inderdaad ook een mogelijke bron. Ik weet dat @Rocodamelshekima vaak noemt dat 433Mhz-apparaten op batterij nog wel eens de frequentie willen gaan volroepen als de batterij op aan het raken is.

1 Like

Als het probleem optreed een diagnostics report maken en aan Athom support sturen. Ik weet dat er bekende KAKU problemen zijn die ze in de diagnostics kunnen zien. Zelf heb ik ook KAKU problemen, maar dan min of meer precies andersom. Zenden richting dimmers e.d. blijft werken, maar Homey ziet geen knop of remote, tot ik reboot en dan werkt alles weer ok tot de volgende dag.

Mijn probleem is niet in Diagnostics te zien, dus ik moet Homey binnenkort opsturen. Ik betwijfel overigens of dat gaat helpen, ik heb al recent een nieuwe Homey ontvangen en sindsdien is het alleen maar erger geworden - het lijkt me een software probleem en niet de hardware.

Ok, dank. Ik ga maar eens een diagnostisch rapport inzenden en hopen dat ik Homey niet hoef in te sturen…