KaKu 433 - ACC-2300 - indicator lamp - vreemde storing

Weird…

Ik heb een aantal van deze schakelaars om lampen te schakelen en spontaan is er eentje (bureaulamp) die in de Homey web interface anders reageert dan in de Homey app.

In de Homey app zie ik keurig het lichtbolletje geel wanneer ik de lamp aangezet heb en grijs wanneer ik de lamp uitgezet heb. Als ik daarna naar de web interface ga, is het bolletje helemaal weg, maar ik kan wel de lamp gewoon aan- en/of uitzetten.

In beide screendumps zijn dezelfde vier lampen aan:

Web interface:

App interface:

Ik weet niet hoe ik dit opgelost krijg.
Ik wil in de web interface voor die ene lamp natuurlijk ook dat bolletje zien zoals in de app en de andere schakelaars…

Iemand suggesties?

Contact opnemen met Athom.

1 Like

De bureaulamp verwijderen en opnieuw toevoegen?

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar de communicatie tussen schakelaar en Homey is gewoon functioneel (via de app werkt immers alles prima). Dus deze actie bewaar ik voor het geval niks anders helpt…

Gedaan met verwijzing naar deze post…

Anders nog een keer toevoegen zonder te verwijderen. Dan heb je de lamp dus 2 keer. Volgens mij kan dat met KaKu.

Advies van Athom ook om schakelaar uit homey te verwijderen en opnieuw aan te melden. En guess what? Het werkte!

Wel vreemd hoe een schakelaar die via de app perfect werkte, opnieuw moet worden aangemeld, om deze ook via de web interface perfect te laten werken… Te meer deze in beginsel ook via web interface prima werkte.

Dat is juist hoe software werkt. Er is iets kapot gegaan, en door opnieuw installeren wordt alle software componenten opnieuw geladen, óók voor de webinterface.