Kaarten in serie of parallel met elkaar te verbinden

Hey Hallo,

Heb een vraag over advanced flows.

Is het beter om kaarten in serie of parallel met elkaar te verbinden, ik weet dat homey niet houdt van te veel opdrachten te gelijk.
Maar als je je kaarten in serie zet, een een doet het niet dan stop de flow.

Zijn hier misschien trucjes voor?

Dat hängt er vanaf van wat je wilt bereiken met een flow denk ik.
Als je 1 schakelaar omzet en je wilt meerdere lampen aanzetten en alles staat paralel dan zou een lamp kunnen weigeren.
In serie zou het misschien wel goed gaan.
Maar als je een flow hebt die alleen maar kijkt of alle deuren dicht zijn en een melding op de tijdlijn weergeeft dan zou dat zonder problemen paralel moeten lukken.

Dan kun je het beste de error ‘nipple’ óók met de volgende flowkaart verbinden. Zo blijft de ‘ketting’ in tact bij niet-werkende flowkaartjes:

2 Likes

Top, dat is het antwoord dat ik zocht, dank Peter.

1 Like

Met advanced flow kan je dan ook de "ALL’ kaart gebruiken, als er dan 1 kaart niet werkt gaat de flow ook niet verder. Verder denk ik vooral dat het ligt aan de flow die je wilt maken.

Het ging er om dat de flow juist wel verder gaat als er een kaart niet werkt :wink:

Haha, oke, in dat geval is de “any” kaart in advanced flow ook een oplossing en kan je het dus ook parallel uitvoeren, net afhankelijk van wat je wilt bereiken. :laughing:

Misschien heb je een screenshot van de flow die je wilt maken, dan is het makkelijker om daar advies over te geven

Juist bij parallel is de kans dat hij verder gaat groter lijkt mij, maar nogmaals, net afhankelijk wat je wilt bereiken

:thinking: :wink: Maar bij Any wordt juist alles tegelijk uitgevoerd, en dat willen we nu niet, dat was ook deel van de vraag.
Door de kaarten achter elkaar ‘in serie’ te zetten, worden ze na elkaar geactiveerd, zodat je wat betrouwbaarder een pak lampen tegelijk aan of uit kunt zetten.

Dit was de vraag:

En dit was een manier van mij om dat te omzeilen:

Ik zou zo snel geen andere manier weten, maar alle tips zijn welkom natuurlijk.

Ik lees dat echt niet terug in de oorspronkelijke vraag eigenlijk, maar als het met jouw antwoord is opgelost is dat alleen maar mooi natuurlijk :+1:

Okee hoor. We zien beide de vraag anders blijkbaar. :wink: