Jung Enet koppelen aan Homey / Apple Homekit

Het is mij inmiddels gelukt om Enet te koppelen aan Home Assistant en via de app alles in de Homy Pro 2023 te krijgen.
Hier een kleine stappenplan hoe ik het voor elkaar heb gekregen (met een beetje hulp van Chat GPT);

  • Hoe je Home Assistant kan installeren en HACS moet installeren in Home Assistant zijn genoeg filmpjes op YouTube van te vinden.

  • Ik kon in HACS in eerste instantie geen Enet app vinden dus moest het even zo worden toegevoegd;

  1. Open de Home Assistant-interface.
  2. Ga naar de HACS-sectie (Home Assistant Community Store).
  3. Klik op “Integrations” in het HACS-menu.
  4. Klik op het menu-icoon (drie verticale stippen) in de rechterbovenhoek.
  5. Selecteer “Custom Repositories”.
  6. Voeg de URL van de ENet Smart Home GitHub-repository toe: **https://github.com/mnordseth/enet-homeassistant**.
  7. Klik op “Integration” onder de categorie “Select repository type”.
  8. Klik op “Add” om de repository toe te voegen.

Nu zou je de ENet Smart Home-integratie moeten kunnen vinden en installeren vanuit HACS. Volg de instructies binnen HACS om de integratie te installeren en configureren.

  • Na via “integratie toevoegen” vind je Enet in de lijst met integraties, bij URL vul je het IP adres van de Enet server, en de “admin” logingegevens;

image

  • Als de Enet server verbonden is met Home Assistant ziet het er als onderstaand uit (let even niet op mijn foutmelding), zoals je ziet herkend Home Assistant bij mij 11 apparaten.

  • Om deze apparaten nu in de Homey Pro te krijgen moet het volgende worden uitgevoerd in de Homy;
    Zorg dat deze app op de Homey is geĂŻnstalleerd; Home Assistant App voor Homey | Homey

  • Voeg in de Homey een nieuw apparaat toe en selecteer de Home Assistant app:

  • Selecteer de Home Assistant server.
    image

  • Selecteer uit de lijst de Enet apparaten (of meer) die je in de Homey wil hebben.

Zo zou het moeten werken.
Succes.