Hallo,
Sinds kort blije bezitter van SHS (voorheen Homey Pro 2019) en heb nu dus ook de mogelijkheid tot de “Stel een vraag” functie.
Als ik een Ja/Nee vraag wil stellen, dan zie ik deze terugkomen in de EN (Mobiel → Bevestig vraag met). Ik zou graag het resultaat daarvan willen oppakken waarbij ik het antwoord (antwoord/result) in een Boolean zet. Ik zie echter geen flowtag in de flow waarmee ik het kan oppakken.
Inmiddels wel een workaround gezien waarbij ik de Boolean op Ja (blauwe lijn) of op Nee (oranje lijn) zet. Maar ja…ik zou een flowtag verwachten.
Doe ik iets verkeerds? Heeft iemand tips hoe dit mooier/beter en dus makkelijker kan?
Alvast dank, Gr. Leliekevertje
Deze zal naar het NL stuk verplaatst moeten worden, maar inhoudelijk.
Je hebt de optie “Stel een vraag” en die heeft een tag “reply” die je kunt gebruiken.
Daarnaast is er de optie “Bevestig met ” die jij nu gebruikt en die heeft inderdaad geen tag, alleen de “waar” en “niet waar” route. De -zoals jij het omschrijft- workaround is dan de optie om alsnog een boolean waarde te zetten.
Hoi,
De tag is er echt wel:
Het antwoord moet wel 1 of 0 zijn; ja of nee levert een fout op:
Maar jij wil blijkbaar de “nieuwe” Ask-kaart op een manier gebuiken waar de “oude” Confirm-kaart nu net uiterst geschikt voor is: Ja of Nee, oftewel boolean:
1 Like
@Peter_Kawa Dank, je hebt me wat wijzer gemaakt. Ik had de Ask variant met Ja/Nee geprobeerd en die wilde leverde inderdaad de fout op. Dus blijkbaar had ik 0 of 1 moeten gebruiken. Was voor mij niet intuitief, een logische oplossing maar misschien heb ik de handleiding of het forum niet goed gelezen. Ik denk dat ik omwille van mijn eigen leesbaarheid, de oplossing van je derde plaatje ga gebruiken.
Graag gedaan.
Nee/No/False/x of Ja/Yes/True/v als input voor de “wijzig [waarde] in Ja/Nee tag” kaart zou imho toch gewoon moeten werken (da’s toch simpel in te bouwen in de firmware zou je denken).
Maar toen ik ontdekte dat dat niet het geval is, probeerde ik het eens met 0 en 1, wat dan wél bleek te werken. Ik had nog geen documentatie gelezen
(en die kaart nooit gebruikt).
Ik weet niet of Athom hier iets mee zou willen doen, ik zal eens een balletje opgooien op Slack.
Zo een goed balletje om op te gooien zijn, denk ik… Als ik mijn partner moet uitleggen dat je een 0 of 1 moet invullen ipv Ja/Nee… Dan… (maak de zin zelf maar af
). Dank in ieder geval!