IR sÀndare

Suttit nu ett tag med appen och fÄr inte till IR sÀndaren.
Vill kopiera nÄgra knappar frÄn en IR fjÀrrkontroll men inte lyckats komma pÄ hur man lÀr/lÀgger till en.
Det va inga problem innan 2.0 uppgraderingen dÄ man gjorde det via datorn.
NÄgon som försökt lÀgga till en IR signal ??
Jösses vad jag saknar att lÀgga till och administrera flows via datorn.
Rena mardrömmen att sitta och försöka fÄ översikt pÄ en liten mobilskÀrm.
HÄller tummarna pÄ att utvecklarna lÀgger möjligheten att programmera via datorn igen

Verkar som funktionen att lÀgga till/kopiera IR signaler inte finns lÀngre pÄ 2.0 versionen?
Har styrt mÄnga apparater via IR och tyckte det var mycket bra funktion.
KÀnns inte kul att köpa universal fjÀrr nÀr man har Homey som Àr full av möjligheter.

Add device -> Klikk pÄ Homey og der ligger det om du fortsatt ikke har funnet det :slight_smile:

Jag har sett det, men den funktionen fungerar inte med Homey

Har du fÄtt ir funktionen att funka?

Nej gav upp till slut.
Det skall gÄ lÀgga in via devlopment sida.
Har lyckats fÄ den lÀsa av en fjÀrr men sedan kom jag ej lÀngre.
Vad jag förstÄr sÄ skapar den nÄn strÀng med ir kod som förmodligen skall lÀggas nÄgonstans men det Àr ren kinesiska för en som ej Àr insatt i det.
Den vanliga vÀgen har jag testat ocksÄ men dÄ sÀger Homey att den redan kÀnner till den ir signalalen och hÀnder inget mer dÀr.
IR mÄste va den vanligaste styrningen i ett hem sÄ förstÄr inte varför den Àr borttagen i nya 2.0 versionen

vem kontakta du för den infon? ja men det ska ju fungera med ir
 utan den sĂ„ bytar jag till animus

LÀste nÄgonstans pÄ forum.
Men det Àr nog allmÀnt kÀnt att det ej fungerar den vanliga vÀgen via Homey.
Skall gÄ ordna via Devlop mode men jag har ej lyckats. Har massa ir hemma som jag skulle behöva styra sÄ det fÄr bli en multifjÀrr tills vidare

I dags lÀget har de en bug med att spela upp inspelade IR signaler, det gÀller Àven om man försöker skicka de via developer grÀnssnittet. Se annan trÄd hÀr dÀr jag klistrat in svaret frÄn deras support:

DĂ„ var jag ej helt ute och cyklade.
Hoppas dem fixar buggen för saknar massor av ir kontroller