Interaktivitet

Hur kan man interagera med ett flöde?
Hade hoppats pÄ tvÄvÀgskommunikation med Homeyappen men det verkar inte finnas.
Dock skulle ev. ett talat meddelande i Homeyn kunna besvaras interaktivt verkar jag mig ha lÀst (posten Àr iofs 2 Är gammal), men jag hittar inte denna förmÄga i nÄgon del av ett flow.
Finns det? och hur gör jag?
Vill sÀtta en variabel baserat pÄ mitt svar pÄ kvÀllen som i sin tur triggar ett flöde pÄ morgonen.

Den trĂ„kiga o enkla lösningen Ă€r vĂ€l att anvĂ€nda en “toggle” switch pĂ„ vĂ€ggen men inte hĂ€lften sĂ„ kul :), bara nyfiken pĂ„ om tvĂ„vĂ€gs kommunikation fungerar pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.

De tidiga versionerna av Homey hade Built-In Microphone, men jag tror att de tagits bort. Om du har mikrofon kan du sÀtta pÄ den i Settings->Experiments men jag tror bara den lyssnar efter Engelska och NederlÀndska och den Àr inte speciellt duktig och det var dÀrför de la ner det till förmÄn för integration med Google, Alexa och HomeKit.
Men du kan ju testa och lĂ€gga in AND-kort som du hittar under Speech, “Ask for confirmation”, “Ask for a specific answer”.

Ingen idé att leta efter det, Athom skrotade sin taligenkÀnning i vÄras. DÄ min Homey inte har nÄgon mikrofon hade jag aldrig möjlighet att testa den, men den var tydligen inte speciellt bra. TyvÀrr tror jag inte det Àr enkelt att pÄ ett elegant sÀtt fÄ ett vÀrde frÄn nÄgon av röstassistenterna till en variabel, men det beror kanske lite pÄ vilket anvÀndningsomrÄdet Àr hÀr.

Stort tack för bĂ€gge era svar, skall absolut inte krĂ„ngla till saker o ting o har tillfĂ€lligt löst det med en switch som med en speciell kombination pĂ„ “gonatt” sĂ€tter Ă€ven denna variabel dĂ„ vi gĂ„r o lĂ€gger oss.
Jag funderar vidare, helst hade en speciell sorts push meddelande till Homey appen kunnat stÀllas som en frÄga med alternativ som sedan matats tillbaka i variabler i pÄgÄende flow.
Är ny pĂ„ detta men mycket kul kvar att lĂ€ra, vĂ€ldigt nöjd med Homeyn efter att ha testat flera alternativa open source varianter.

Det finns ett AND-kort “Send a push confirmation” som du svarar Yes eller No pĂ„. Om du svarar Yes fĂ„r du första alternativet i THEN. Om du svarar No fĂ„r du andra alternativet (Else) i THEN.
Kommentar: Du fÄr Else genom att dra kortet nedÄt pÄ samma sÀtt som du kan fÄ Or under AND.

Detta har jag helt missat, testade precis och det funkar jÀttebra! STORT tack
SĂ„ enkelt det kan vara :grin:
JÀttebra forum för den fortsatta automatiseringsresan

1 Like