Instabiel Zigbee netwerk

Dank je wel voor je heldere uitleg. Heb ik weer wat te doen.

Nog 1 vraag. Als ik klaar ben met toevoegen van lampen direct aan homey en ik ga de rest via de hue app ook op de homey zetten dan krijg ik toch dubbele lampen in homey of moet ik dan de lampen die al rechtstreeks in homey staan deselecteren vanuit de hue app. Alvast bedankt. ( mijn vrouw gebruikt nl de hue app want homey vindt ze niets :joy: )

Je lampen zijn óf aan Homey rechtstreeks toegevoegd, óf aan Hue, en dan via Hue weer naar Homey. Er kan in theorie niets dubbels ontstaan.
Als je nu de meeste lampen rechtstreeks aan Homey toevoegd, zal je vrouw vanzelf richting Homey ‘geduwt’ worden denk ik? (OF jij wordt richting de schuur geduwt :rofl: )

1 Like

Lampen die direct aan Homey’s Zigbee netwerk gekoppeld zijn, zijn niet via de Hue mobiele app te bedienen.

1 Like

Ik heb hetzelfde probleem gehad. De ikea lampen geven geen zigbee signaal door, dwz dat alle sensoren die via een ikea lamp willen gaan niet verder meer gaan.
Ik heb uiteindelijk een ikea hub aangeschaft (mp) en daar de ikea lampen aan gekoppeld.
Probleem opgelost. Alle aqara sensoren doen het weer…
Zigbee netwerk perfect zo.

1 Like