INNR sp-120: kon dit zigbee apparaat niet initialiseren

Hallo allemaal,

Sinds de update naar v5 initialiseren niet al mijn SP-120’s goed. In totaal heb ik er 19 in gebruik, en er worden er meestal een stuk of 8-10 goed geinitialiseerd, en bij de overige komt het rode driehoekje. Als ik daar dan op klik komt de melding “kon dit zigbee apparaat niet intialiseren”.

Wellicht moet ik een zigbee reset doen? Maar dan moet ik volgens mij al mijn zigbee apparaten opnieuw koppelen (zo’n 35 stuks), toch? Dus dat doe ik liever als last-resort :wink: Wat me verder opvalt is dat als ik de INNR app herstart, er dan verschil is in de sp-120’s die wel initiëren. Kan er dus niet echt een pijl op trekken. In de developer omgeving zie ik dat ze wel allemaal een zigbee route hebben.

Wellicht dat het iets in de app is? Of mogelijk iets met de zigbee rewrite van v5? Of moet ik gewoon het zigbee netwerk resetten, en opnieuw opbouwen? Of… ? :wink:

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten, Guido

Welkom op het forum.
Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

1 Like

In het topic voor de INNR, Plugwise and Ubisys Zigbee Apps wordt dit probleem ook besproken. Voor dit probleem helpt het bij de meeste mensen voorlopig om de app een of meer keer te herstarten, maar na een reboot is het vaak weer mis. De app ontwikkelaar heeft het in onderzoek.

1 Like

Algemeen advies: vooral niet direct overgaan tot een zigbee reset. Dat is te ingrijpend. Ik ben nog naar wat items aan het kijken en contact te krijgen met Athom om dit spoecifieker uit te zoeken.

2 Likes

Ik had hier ook last van maar dan welliswaar maar bij één zigbee inbouwdimmer.
Heb de stroom er een keer van afgehaald en weer aangezet en het probleem is opgelost.
Hopelijk was dit éénmalig.
Gr.

Een app herstart lost het voor mij op, maar na een reboot is het probleem weer terug. Dus ik heb deze flow gemaakt en sindsdien geen merkbare problemen meer:

3 Likes

Ja, het herstarten van de INNR app werkt inderdaad, wat fijn! Nou probeer ik jouw flow na te maken, maar ik zie helemaal niet de ‘systeem’ optie om een flow mee te maken? Mis ik iets?

Je moet het power user experiment aanzetten in de instellingen om de System flowcards te kunnen zien.

Zijn er al verbeteringen met de INNR lampen en sp120 .De lampen krijg ik nu ook niet meer gekoppeld via de Homey zigbee

Dit was de oplossing voor mij. Bedankt!