In-lite app

Is there some one how has experience with the In-lite “smart hub 150” with in the Homey
I’m using the app from In-lite

Is er iemand die ervaring heeft met de in-lite “smart hub 150” om die via Homey te bedienen
de app werkt via bluetooth

1 Like

Als er geen Homey app voor is, is de kans klein dat je 'm werkend gaat krijgen. Wellicht via IFTTT als ie dat ondersteunt.

Didn’t buy the hub, just added a innr smart plug which i integrated with hue and homey and it works great.

In your case adding a smart plug gives you the benefit of controlling it with homey and with your hub and the inlight own app. But until there isn’t a homey app you can’t integrate the inlight lights with the hub.

Hi Roel,

Ben je hier al verder mee? Ik heb eerdaags ook zo’n zelfde Inlite hub.

Groet,

Bart

Helaas niet Bart ik ben wel technisch maar kan hem niet in de homey krijgen, app werkt werk wel goed maar je moet thuis zijn en weten waar je hem hangt ik heb hem in de garage omdat ik verlichting in mijn voortuin wilde en mijn achter tuin niet klaar was

Hi @Roel_den_Hond en @Bart en wie dit verder nog leest:

Als ik een domme In-Lite hub koppel aan een slimme stekker (INNR of iets dergelijks), werkt dit dan wel?
Enkan ik dan wel nog dimmen of is het alleen nog maar aan/uit?

Groet,
Veder

Hi Veder,

Ik denk dat niet dat als je de hub van stroom voorziet, alle lampen dan weer gewoon aan gaan. Dit zou je zelf ook al zonder slimme stekker kunnen testen. Alle lampen aan, stekker eruit…even wachten…stekker erin.
Dimmen gaat zeer zeker niet.

Bart

Hallo Veder,

Denk wel dat je hem achter een slimmeplug kan plaatsen maar dan moet je de hub-50 wel op altijd aan zetten
Wat Bart al meld is dat je niet kan dimmen. de Hup is eigenlijk een blackbox waar elektronica in zit die vanuit de 230V wordt gestuurd als je de 230 gaat dimmen werken sommige systemen niet. daar komt bij dat in-lite geen dimbare 12V lampjes heeft. hun 230V systeem wel

hoop dat je hier wat aan hebt
groeten
Roel
PS je zou ook de 12 Volt via een Relais kunnen aansturen het voordeel hiervan is dat je de twee loops afzonderlijk kan aan sturen maar moet je wat knutselen met een relais die je via Homey aanstuurt

Ja, inderdaad. Ik heb een in-lite trafo (oud ding zonder zones) met 2x 12v Relais en een Fibaro smart implant. Als mijn ring camera een persoon in de tuin detecteert gaat mijn tuinverlichting automatisch aan. Werkt al 2 jaar zonder enig probleem.

Advies als je “klein” gaat binnen met in-lite. Koop dan geen dure trafo maar de IN-LITE | CB-010 | MINI TRANSFORMATOR 100-230 Volt / 10 Watt (+/- 23 euro). Daar kan je 10x de IN-LITE | MINI SCOPE 12 Volt / 1 Watt (+/-80 euro per stuk) op aansluiten dat in combinatie met een Smart wall plug.

Al zoekend kwam ik op dit topic, helaas zonder een mooie oplossing voor mijn smart-hub van In-lite. Ik heb daarop maar een contact formulier ingevuld bij In-lite, kijken of daar enige nuttige informatie uit naar voren komt…

Ik heb de (oude)trafo gewoon op altijd aan gezet en deze op een slim stopcontact aangesloten. Omdat alle lampen in de tuin aan moeten werkt dit perfect.

dat is ook een oplossing, maar voor mijn smart hub kan ik daar niets mee. Maar goed, het zal voorlopig zo blijven, ik had namelijk reactie vanuit In-lite:

"Bedankt voor jouw vraag via ons contactformulier, deze hebben wij in goede orde ontvangen.

Het is niet mogelijk om de SMART HUB-150 te koppelen via bluetooth met Homey. Momenteel kan ik niet zeggen of ons in-lite systeem in de toekomst combineer gaat worden met deze service.

Hopelijk heb ik op het moment voldoende informatie verleend."