Ikeas runda dimmer

Är det nĂ„n som har erfarenhet av Ikeas runda lilla dimmer?
TÀnkte att den skulle bli perfekt att anvÀnda som ljudreglage till Sonos.
Men det verkar som att den har sitt eget liv, efter att ha lagt dimmernsvĂ€rden som en variabel, sĂ„ kan jag se i “Tags” hur vĂ€rdet pendlar upp och ner av sig sjĂ€lvt?
Gör jag fÀrdigt mitt flow, sÄ att den styr en högtalare sÄ hör man att ljudet ocksÄ pendlar, Àndrar till en lampa i stÀllet sÄ blir det likadant.
nÄ idéer?

LÄter som en kÀnslighetsfrÄga
 har ingen sjÀlv, kan du Àndra nÄgra instÀllningar under verktygsikonen pÄ enheten?

har för mig att det gick att stÀlla in vissa vÀrden. Men jag blev irriterad, tog bort den och kastade in den lÀngst in i skÄpet, sÄ jag ska grÀva fram dem och lÀgga till igen :slight_smile:
Återkommer!

Nu har jag meckat lite med tvÄ stycken olika. Det finns en sensitivity setting pÄ den. den verkar kunna acceptera ett vÀrde mellan 0.1-2, blir dock ingen skillnad vad jag tycker.

Men i alla fall, det verkar som att om dimmern ligger stilla sÄ hÄller sig vÀrdet stabilt, har jag den liggandes i handen (utan att vrida pÄ den dimrande delen) sÄ pendlar vÀrdet. sÄ med andra ord, om jag skruvar fast den sÄ kanske den lirar


@johan_bendz
Jag skulle vilja att den blev mindre kÀnslig, som det Àr nu sÄ gÄr den till max/min pÄ ca 45 graders vridning.
Jag provade att göra en utrĂ€kning med logic, multiplicerade vĂ€rdet med 0.1, men dĂ„ Ă€ndras visst ocksĂ„ maxvĂ€rdet frĂ„n 1 till 0.1 (1 x 0.1 = 0.1)
 förstĂ„r du hur jag menar, förslag?

Gjorde ett flow som borde fungerat, (varje ökning med dimmern ger ett stabil pÄslag med 0.1 pÄ volymen)
men kunde konstatera att dimmern har ett inbyggt Ă€ndlĂ€ge, volymen kommer till 0.3 innan dimmern Ă€r “maxad”.

Hmm, jag ska ta en titt pÄ koden i helgen
 om jag hinner med
 barnkalas x 2 :open_mouth:

Haha du har du hÀnderna och öronen fulla!
Tack, ta det nÀr du hinner, ingen stress :slight_smile:

Gosse
 du anar inte hur rÀtt du hade ! pust

OK, har tittat igenom koden och det finns saker att göra pĂ„ kĂ€nslighetssidan
 men jag ser ingen annan som rapporterat samma problem som du har sĂ„ jag skulle rekommendera att börja med att ta bort enheten och lĂ€gga till den igen sĂ„ att det inte bara Ă€r en dĂ„lig intervju som Ă€r felet.

Kvar stÄr ditt problem efter det sÄ tycker jag att du ska lÀgga in ett felÀrende pÄ appens github.

Min Àldsta Àr 3, sÄ har vÀl nÄtt Är kvar innan man behöver ta sig igenom det dÀr!
Okej, har provat med 2st olika, trodde den första var ett mĂ„ndags ex
 fick dock samma resultat. FĂ„r kika in pĂ„ github.
Tack att du tog dig tid :+1: