Ikea E27 lamp

Goedendag alle .

Voor mij de eerste keer dat ik me meld op het forum , sinds twee weken een homey in huis gestart met 3 z-wave inbouw dimmers van robbshop met heel veel moeite werkende gekregen maar het werkt werkt .

Ik dacht leuk ik ga me lampen in de woonkamer vervangen voor Ikea lampen de e27 netjes aangemeld op homey met de Ikea app aanmelden ging als een zonnetje ik dacht nou dit is kinder spel maar toen ging het mis ,
Alles werkt tot ik mijn wand schakelaar omzet en weer aan de lamp gaat wel aan uit met de schakelaar maar werkt niet meer via homey meerdere keren opnieuw aangemeld maar zodra ik de wand schakelaar uit en weer aan zet werkt de lamp niet meer met homey .

Iemand een antwoord of tip omtrent dit probleem ?

Mvg Rob

Als je slimme lampen wilt gebruiken moet je die constant onder stroom laten anders gebruik je ze als β€˜domme’ lampen
Dus slimme lampen kun je aan en uitzetten zonder de schakelaar aanof uit te zetten.
Slimme schakelaars gebruik je om β€˜domme’ lampen te schakelen

Dankje voor je antwoord Hugo . Maar met de Ikea hub kan ik wel de spanning eraf hallen zonder dat de hub de connectie verliest bij homey ben ik dus alles kwijt zodra de spanning er af is geweest .

Mvg Rob

Het kan zijn dat de IKEA hub de verbinding met die lampen sneller herstelt, maar zoals @Hugo al schreef: je moet slimme lampen altijd onder spanning laten staan. Daar zijn ze voor gemaakt en als je ze toch blijft schakelen is de kans groot dat ze sneller kapot gaan (plus dat het een goede manier is om je Zigbee mesh om zeep te helpen, misschien nu nog niet zo relevant maar als je meer Zigbee apparaten aan Homey gaat koppelen wel).

Dank jullie wel voor het advies ga ik de wand schakelaar verwijderen .