Ik heb zonnepanelen en een batterij van Huawei

Goede avond,

Ik heb zonnepanelen op ons huis en batterij van Huawei. Op de garage is er een omvormer van sma met zonnepanelen. SMA is reeds gekoppeld met Homey. Die van Huawei heb ik proberen te koppelen met de solar edge + growatt TCP modbus. Maar dan springt de app in Homey altijd naar Local en niet zelfgebruik. Als ik de app neem van Huawei solar dan kom ik niet verder dan te kiezen uit installatie voor 2023, na 2023 of web.
Wie heeft tips om dit op te lossen. Ik breek er al enkele dagen mijn hoofd over.

Alvast bedankt

Hoi Peter,

Heb je de andere Huawei app al geprobeerd? (wel cloud afhankelijk…) :

.

Euhhh graag wat duidelijker beschrijven :wink:
Begrijp ik nu dat met de Solar edge + Growatt TCP app de omvormer eigenlijk wel werkt, maar niet zoals jij wil?

Tip:
Heb je al in het Solar edge + Growatt TCP app topic gezocht of gevraagd? →
App topics vind je op de app pagina in de homey.app store.

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

De Huawei community app werkt al ruim 2 jaar niet meer. De developer is ook sinds augustus 2024 niet meer actief op de community.

Het is mij niet duidelijk wat je hiermee bedoelt. Kan je dit verduidelijken, eventueel met een paar screenshots?

Om gebruik te kunnen maken van de Solar edge + Growatt TCP app dient ModBus TCP ingeschakeld te zijn op je dongle. Is dit het geval? Mogelijks kan enkel je installateur dit inschakelen.

Wanneer ik alles heb geïnstalleerd krijg ik dit. Alles heb ik goed gezet maar dan springt mijn eerste en juiste instelling ( maximum self consumption) naar local control. Dat is niet goed.
We hebben nog een andere omvormer van SMA met panelen op de garage. De bedoeling is dat deze 2 omvormers met elkaar praten. Ik heb gelezen dat Huawei bij het voelen van “vreemde stroom” ( opgewekt door sma omvormer) dat de Huawei dan ide aankomende stroom van SMA afsluit.
Op forums heb ik gelezen dat er dan in de omvormer van Huawei iets dient te veranderen en soms lees ik dat er een power sensor dient te staan bij SMA die dan verbonden is met UTP-kabel naar de Huawei omvormer.

Deze app is solaredge + growatt tcp modbus.

Wat is nu juist??

De andere app van Huawei solar begrijp ik dus uit voorgaand bericht dat deze niet meer up-to-date is en niet meer werkt??

MVG

De andere app van solar edge

Alvast bedankt