Hulp met json, actuele gas prijs anwb

Hi, Ben al een tijdje aan het stoeien met een response van een WebAPI waar ik een warde uit wil halen.

dit is het resultaat van de URL:
{“status”:“true”,“data”:[{“datum”:“2023-02-01 06:00:00”,“prijsEGSI”:“0.566598”,“prijsEOD”:“0.569000”,“prijsAIP”:“1.368992”,“prijsANWB”:“1.361000”,“prijsEE”:“1.408700”,“prijsEVO”:“1.361000”,“prijsEZ”:“1.361000”,“prijsFR”:“1.546848”,“prijsGSL”:“1.361000”,“prijsMDE”:“1.361000”,“prijsNE”:“1.406680”,“prijsVON”:“1.367782”,“prijsZG”:“1.361000”,“prijsZP”:“1.328242”}],“code”:“5”}

Ik ben opzoek naar de prijs van de anwb dus dacht pak een flowkaart" lees @antwoord als JSON en zet pad … naar Variabele"
als pad heb ik data[0].prijsANWB ingevuld. volgens mij goed maar ik krijg de hele string terug. alles al geprobeerd ben een beetje hopeloos aan het worden.

Wie oh wie kan me helpen?

Bedankt Raymond

Of je gebruikt de app PBTH die alle prijzen voor je ophaalt en nog veel meer moois… Power by the Hour App for Homey | Homey

1 Like

Ik weet van die app af, en heb hem nu ook geinstalleed.
Alleen heeft deze een overkill an functionaliteiten welke ik, op dit moment, nog niet nodig heb.
Ik wil gewoon een dagelijkse notificatie van de gasprijs in een variabele. :grinning:
En ik begrijp gewoon niet waarom ik het niet voor elkaar krijg.

Raymond

1 Like

Ik snap dat het een uitdaging voor jezelf is om het met een script aan de praat te krijgen. Maar mocht je daar genoeg van krijgen kan PBTH doen wat je wilt bereiken. De overhead in PBTH hoef je niet te gebruiken :kissing_heart:

Het path klopt idd wel, maar je gebruikt de verkeerde kaart. Deze kaart kan je gebruiken om in de JSON zelf een bepaalde waarde aan te passen. Het resultaat is dan de volledige JSON met alleen de ANWB waarde aangepast met wat er op dat moment in je gasprijs variabele staat.

Om de uitkomst van een path te gebruiken moet je een kaart gebruiken die het path als nummer(of tekst) tag retourneert, bijvoorbeeld zo:

Als je het resultaat per se in een variabele wilt hebben kan je hier een aparte logic kaart voor gebruiken. (mag alleen niet nog een screenshot posten blijkbaar, dus ja, ik het Engels heet ie “Set {number variabele} to {number}”)

1 Like

Top, bedankt ik heb het nu werkend