Ik heb de connectieet Homey verwijderd in Google Home, vanwege wat opruim-uitdagingen. Het idee was om een nieuw huis op de bouwen. Dat is inmiddels opgelost, maar nu krijg ik ze met geen mogelijkheid gekoppeld. Verschillende homey accounts geprobeerd, maar niks helpt. Wie heeft er een suggestie?
Zet tijdelijk de wifi op je telefoon uit, zodat je telefoon met de databundel verbinding maakt.
Werkt direct (bij mij dan😉).
Helaas, mag niet baten…
Open de Homey app eens via je databundel. Dat forceert Homey met “de cloud” te verbinden, en dat maakt de kans groter dat Google Homey vindt.
Goede suggestie, maar helaas nog geen succes ![]()
Poeh. Sommigen bleken met “het verkeerde” account ingelogd te zijn in Google. Verder heb ik geen tips.
Oh ja, soms moet je wel 30x op “Homey toevoegen” tikken voordat het uiteindelijk lukt. Hou de telefoon op databundel tijdens het toevoegen zou ik zeggen.
Om gek van te worden zeg… Als er andere mensen zijn met ideetjes hoor ik het heel graag. Morgen weer verder pielen. Bedankt voor het meedenken!
Ik heb dat soms ook bij het koppelen van services. Je moet de Google Home-app geforceerd sluiten en daarna opnieuw openen
Gister had ik een Homey wissel, en diende ik de account opnieuw te koppelen:
Google Home zegt, heel verrassend: “Kan Homey momenteel niet bereiken”;
Peet: doet wifi op de telefoon uit, zet data bundel aan, tikt nogmaals op “opnieuw koppelen”;
Google Home: “Prima, koppeling is gemaakt”.
Gek, en blijkbaar heb ik mazzel dat dat hier een oplossing is.
Vraag niet hoe. Het is gelukt. De aanhouder gaf het die avond even op, begon de avond daarna opnieuw. Kreeg weer dezelfde melding, maar de apparaten kwamen (eerst met uitroepteken) weer terug in de app. Nu werkt alles weer. Dank voor het meedenken!