Hulp bij maken flow aqara G410 deurbel matter

hallo ik heb een aqara G410 deurbel via matter ge-connect in homey pro, alleen kan ik er geen flows mee maken, wat doe ik fout. hij geeft aan perfect aangesloten maar je kunt er niks mee.
zie foto’s

Volgens mij komt het door de Matter versie die op dit moment door Homey wordt ondersteund.(1.2) ; Voor camera support moet je versie 1.3 hebben.

Bij de “Als” flowkaartjes dien je naar de zone te gaan waarin je de bel hebt gezet.
Dit komt omdat ‘Matter’ niet tussen de app sectie staat, daar waar je vermoedelijk de flowkaartjes voor apparaten zoekt:

Dat is een wat vreemde statusmelding inderdaad.
Ze bedoelen er letterlijk mee, dat je dat apparaat niet bedienen kan, zoals een lamp of schakelaar. Als je bijv. een afstandsbediening koppelt krijg je dezelfde melding, want die kun je ook niet in of uitschakelen vanuit Homey.
Het apparaat kan wél Homey bedienen middels flows, maar dat staat er dan weer niet bij.

peter, ik heb als test een flow gemaakt, op de deurbel gedrukt maar er gebeurd niets, ook kan ik totaal geen optie van de deurbel kiezen, heb jij nog een idee?

Kijk je wel bij de zone “carport” want dat heb je ingesteld in het plaatje, instellingen.

1 Like

Zone heb ik hal van gemaakt :winking_face_with_tongue:

Keej. En als je nu naar die zone, zone Hal, navigeert, tijdens het toevoegen van een Als kaart?
Dan moet je daar een paar flowkaarten voor die 5 apparaten vinden, waaronder de deurbel.
voorbeeld van mijn Hal zone (heb geen bel):

Ik kan fout zijn . Maar matter verbinding geeft enkel de hub weer van de deurbel , niet de bel zelf . Voeg de bel toe met homekit controller ? Je krijgt dan meer opties

Alleen de oude bel staat er tussen de nieuwe niet

Ik zie het, vreemd.
Het kan een cache probleem zijn. Ik merk dat de web app (veel te) vaak met oude gegevens werkt.
Open de web app eens in een privé tab, om te zien of de “Aqara Smart Video Doorbell” er dan wel tussen staat. Zo ja, dan was het idd een cache gerelateerd probleem.

Ik ververs de web app pagina zo vaak mogelijk, dat kan met F5 / Shift+F5, maar kan voor jouw browser anders zijn.

Als bovenstaande niets uitmaakt,
dan ben ik bang dat je je tot Athom moet wenden i.v.m. een Matter gerelateerd probleem: homey.app/support

Dan kun je hem niet meer gebruiken in homekit zelf omdat hij maar aan 1 controller gekoppeld kan zijn toch ?

Ik heb geen homekit of apple dus voor mij maakt het niet uit :man_shrugging:t2:

Hallo, ik wil hier toch even melden hoe ik het geregeld heb gekregen.

Je opent de aqara home app, op het homescreen van de app heb je linksonderaan. profiel.
Open dit.vervolgens kies je verbinding maken met 3th party ecosysteem en selecteer matter. Daarna kan je scene en signaal beheer kiezen. Kies signaal. Je kies nu bevoorbeeld doorbell ringing of proximity bvb. en je voegt deze een voor een toe. opgelet kies hier een correcte naam want deze entiteit wordt dan weergegeven als een apart device in homey. met dat device kan je daarna flows starten. mocht het niet verschijnen voeg deze daarna opnieuw toe via matter.

Hopelijk is iemand hier iets mee verder :wink:

1 Like

Wow nice . Als ik het signaal van het juiste gezicht kan koppelen. Dat zou al veel doen !

Dan zou je dus in theorie ook de bel kunnen toevoegen in Apple homey middels matter en dan de bel delen met homey met matter code?

Ben je tevreden over de bel?

Hoe is de respons tijd met bellen en melding krijgen zowel wifi als 4g?

Ik ben over het algemeen wel tevreden over de bel . Soms herkend hij het gezicht niet of ik krijg er geen melding van.

. ik denk dat de snelheid wel oke is maar mijn de hele route naar Alexa wat te lang duurt via homey om de naam af te roepen . Ik ga eens proberen om de naam rechtstreeks met Alexa te koppelen.

Maar bedoel ook meer op de telefoon melding bij aanbellen op wifi en 4G

Ik heb een HomePod

Als ik. De bel daaraan toevoeg via matter en de matter code weer deel met Homey kan ik de bel dan toevoegen in homey ?

Dat durf ik niet te zeggen.

Kees melding met aanvoelen is het soms te laat geladen of duurt het lang om te openen :confused:

Die pakket bezorgers zijn zo snel weer weg :sweat_smile: