Hulp bij aansturen Toshiba Aircosysteem

Oh, nu snap ik wat je bedoelt. Je hebt gelijk, ik zal het inderdaad veranderen naar een status veld ipv een keuze veld (had de melding nog nooit gezien in mijn app, zo vaak kijk ik daarna :slight_smile: …).

Zal even naar de flows kijken, ik dacht dat ik ze allemaal gedaan had.

2 Likes

Grote dank Monique voor het ontwikkelen. Echt super gaaf.

1 Like

Heel fijn, bedankt voor het ontwikkelen!

Hi Monique, ik ben nu al erg blij met deze app, dank je wel.
Ik zou nog graag twee dingen willen kunnen bereiken, omdat ik me zorgen maak over het reinigen na het uitzetten.

  • Ik wil dat de airco een half uur gaat reinigen als ik die uitzet.
  • Ik wil de airco niet (nogmaals) uitzetten als deze al staat te reinigen.

Dit kan ik prima regelen, als:

  • Ik de status kan uitlezen (gewoon aan of reinigen) (dus in de “en kaart”)
  • Ik kan kiezen om van “gewoon aan” naar “reinigen” te gaan (dus in de “dan kaart”)

Kan dit al, of heb ik iets gemist? Als het nog niet kan zou ik je ontzettend dankbaar zijn als je dit nog kan inbouwen!

In versie 1.4.0 (nog te releasen), zitten 2 nieuwe “en” kaarten":

  1. checken of de AC aan het reinigen is
  2. checken wat de status is

Naar “reinigen” gaan, gaat automatisch als je de AC uit zet en kan ik dus niet aan sturen. Je kunt het alleen stoppen door de AC nog een keer uit te zetten.

Geweldig Monique, dank je wel!!!

@Monique_Jilesen wellicht niet helemaal de juiste plek om te reageren, dus mocht ik een nieuw topic aan moeten maken, zal ik dat doen.

Ik heb nu al meermaals mijn Airco’s verloren in Homey na gepushte updates van de Toshiba App. Dat resulteert in flows die stuk raken. Kan dit voorkomen worden?

Ook handmatig aan/uit zetten van de airco’s lukt daarna niet meer. Ik moet ze weer opnieuw toevoegen aan Homey via de Toshiba app en vervolgens mijn flows ook repareren.

@j33bee Ik snap je frustratie en ik doe mijn best om te voorkomen dat je alles steeds opnieuw aan moet maken. Ik zal je niet vervelen met waarom het zo ik gelopen (nou ja, een beetje dan. Ik heb een simpele AC en de app initieel daarvoor gemaakt. Daarna kwamen Scandinaviers met warmtepompen en had ik moeite om bepaalde dingen goed te implementeren omdat ik niet kon zien hoe het werkt en kon testen).
Wat je nu ziet is een bug die ik zo op ga lossen en waar je de AC’s niet voor hoeft te her-installeren (dat zal niet helpen).

De app komt nu in de stabielere fase en wat mij betreft zijn er geen grote wijzigingen meer die de devices kapot maken (en dus de flows).

Ik heb nu waarschijnlijk hetzelfde probleem, maar ik ben toch ontzettend blij met deze app!
Ik laat de airco’s nu de CV ondersteunen en het werkt geweldig.
Dank je wel Monique!

@Monique_Jilesen voorop gesteld; ik ben ook heel erg blij met jouw app cq. integratie! Zoals @Victor_Bicknese aangeeft gebruik ik zelf ook flows om de slimme thermostaat uit te lezen, waardoor de airco wel/niet gaat bijverwarmen in de winter. In de zomer doe ik er weer andere slimme dingen mee.

Welke Scandinavische WPs vallen onder dezelfde brands en dus deze Toshiba app? Het corrigeren is gelukkig redelijk snel gedaan, maar zou inderdaad helemaal “af” zijn, als die bug eruit gehaald kan worden :slight_smile:

@J33bee @Victor_Bicknese Ik heb de bug gefixed en het wachten is nu op Homey om de review te doen en de nieuwe versie online te zetten (waarschijnlijk morgen).

Geen idee welke WPs onder deze app vallen maar de app wordt daar redelijk veel gebruikt (en ik krijg ook veel verzoeken van die kant, een voorbeeld is trouwens de Toshiba Signatur 35).

Sorry voor de overlast.

Nogmaals geen enkel probleem! Het is zeker geen kritiek, was eerder benieuwd of ik de enige was en daarom dat ik het hier meld. Heel blij met jouw programmeerwerk!

Kunnen we het meteen gaan testen :smiley:

Aah met WPs bedoel je dus ook “gewoon” airco’s? Ook wel lucht/lucht WP genoemd. De Signatur 35 is een Haori in Nederland zo te zien. Beestje heeft alleen een andere naam aldaar. Hier 3 Kazumi’s, deze noemen ze in Scandinavië ook weer anders namelijk Polar 35.

@Monique_Jilesen volgens mij is er toch meer stuk. Ik krijg de airco’s niet meer bediend via Homey. Toshiba app ook al een keer opnieuw geïnstalleerd en daarna nogmaals de airco’s toegevoegd maar blijf bovenstaande foutmelding houden;

Of bedoel je dat ook, dat die fix nodig is om dit te verhelpen mbt helemaal geen respons via Homey?

De fix is nog niet goedgekeurd door Homey, de testversie werkt prima bij mij (link van officiële versie met /test erachter)

Testversie werkt inderdaad! Zodra geinstalleerd, worden de units opgehaald en werken ze (weer), zonder ze opnieuw te moeten toevoegen. Hierdoor blijven de flows ook intact :slight_smile:

@Monique_Jilesen fix is er nu doorheen zie ik. Is er nog iets veranderd tov de testversie die ik nu draai?

@Monique_Jilesen ik bemerk dat de flow niet goed gaat bij het wijzigen van de temperatuur. Ik begin in dit voorbeeld (advanced flow) met een uur “power” op 25 graden, daarna wil ik dat de airco terug gaat naar 20 graden, maar dat werkt niet. Je ziet in de Homey de airco keurig de nieuwe temperatuur ingesteld staan, maar in de Toshiba app zelf zie je het niet wijzigen. Na korte tijd leest Homey de status van de airco ook opnieuw uit en dan staat de temperatuur nog op het oude ingestelde.

Handmatig wijzigen van de temperatuur gaat wel gewoon goed.

Volgens mij moet je de wijziging nog naar de airco sturen:

Dat heb ik wel zien staan, dus die zet je erachter in je flow?

Klopt. Dit is een deel van een flow waarin ik in de winter afhankelijk van de thermostaat instelling en temperatuur de airco harder of minder hard laat werken:


Na het zetten van de instellingen stuur ik deze naar de airco. Werkt perfect!

1 Like