Hulp bij aansturen Toshiba Aircosysteem

Check! Gaan we mee aan de slag, dank.

Beste Monique, sinds de nieuwe release vanochtend krijg ik errors bij het wijzigen van instellingen van een Homey flow naar de Airco. Is jou dit bekend?
Repair hielp niet. De melding is iets van “Catch is not a function”, maar helemaal goed lezen kon ik het niet, want de melding is heel snel weer weg. Ook een screenshot maken lukte niet.


Deze twee kaartjes gaan fout:

  • Zet mode naar Heat, merit A naar High Power en menig B naar Off

  • Zet swing mode naar Off

Hallo Monique, ik heb dit topic met interesse gelezen.
Ik heb ook een Toshiba AC en ben aan het onderzoeken deze zelf aan te kunnen sturen maar dan in Visual Basic,.
Je hebt al veel voor elkaar gekregen zag ik, mijn complimenten.
Misschien zou je e.e.a. willen delen hierover. Ik ben nieuw hier en zie niet of DM’s mogelijk zijn.
Kun je me wellicht verder helpen?

@Monique_Jilesen, Heb je deze ook al werkend op de Homey pro 2023? Veel plezier gehad gehad van de app op mijn 2029 pro, maar op de 2023 lijkt nog niks het te doen

Sjoerd, bij bij werkt het al een jaar op HP23, maar sinds gisteren is geen enkele unit meer te benaderen. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, ik heb het ook al in een Discord groep gegooid. Misschien zijn er servers bij Toshiba down.
@Monique_Jilesen weet jij wellicht wat er aan de hand is?

Probleem is bekend bij de ontwikkelaar en wordt aan gewerkt:

1 Like

Super, dank jullie wel!!

Zo te zien werkt het weer. Airco’s functioneren weer via Homey.

2 Likes

Haha, verkeerde tijd om over te stappen, alles lijkt inderdaad weer te werken als vanouds :+1:t4:

Hi!
Airco hangt, Toshiba app werkt, dus top!
Alleen lukt het niet om met mijn credentials in te loggen in de Toshiba Homey app. Hebben meerdere daar last van?

Dank jullie wel

Nee.

Thanks! Fixed it!

De app werkt super goed!
Ik ziet alleen geen mogelijkheid om de verticale swing te veranderen. Of heb ik het mis? Dank allen!

Goedemorgen,

Ik probeer nu de ingestelde temperatuur uit te lezen uit de airco’s, maar het lijkt erop dat de flow niet reageert op deze wijziging. Moet ik hier ook nog ergens de “stuur verandering” kart tussen zetten?

Ja klopt alle instellingen die je wilt doen met de airco moet je afsluiten met “stuur verandering”

@Stef_Jacops @Monique_Jilesen en hoe is de volgorde dan als ik de ingestelde temperatuur wil uitlezen? Als de ingestelde temperatuur veranderd dan wil ik een berekening laten uitvoeren.

Het uitlezen van de temperatuur gebruik ik zelf niet. Eigenlijk alleen aan/uit en verwarmen en koelen.

Je kan hem maken met “als de temperatuur veranderd” dan ( Logic kaart) bereken “ temperatuur” (dit is een numerieke variable en moet je dus zelf aanmaken) als “{{
Temperatuur+1}}” *die uit het eerste kaartje komt. Achter de plus kan je dus zelf zetten wat je wilt berekenen. Je kan natuurlijk ook - (aftrekken) / (Delen) of * (vermenigvuldigen) gebruiken.

Als dit gelukt is kan je in een andere flow de berekening laten maken of zelfs in een advanced flow in dezelfde flow.


** een snel simpel voorbeeldje, ik snap dat niet alles lekker staat.