Hulp bij aansturen Toshiba Aircosysteem

Zelfde vraag als KoningRoel. - had je success met de sensibos?

Goedemorgen sorry maar niet goed opgelet om te reageren. Maar ja gaat prima met mijn Carrier/Midea airco. Het werkt zoals Rrrr beschrijft.

Is het zeker dat Sensibo met Toshiba werkt?
Ik lees net deze recensie bij ROBBshop:
"
Hoewel je wel een Toshiba AC kunt aansturen worden de (originele Toshiba) remote IR signalen niet gesynct omdat de sensibo niet in staat is deze te detecteren. Dit geld volgens Sensibo voor alle Toshiba AC remotes. In geval dat de remotes nog worden gebruikt in de kamer zelf, kun je er op afstand niet vanuit gaan dat je de juiste dingen doet. (bv bij AWAY-mode aanzetten ipv uit). De sensibo API bied hiertoe wel prima mogelijheden voor andere AC’s
"
Ik meen dit al eens eerder ergens anders gelezen te hebben.

Ik ben bezig met een app voor de Toshiba mbv van de API’s. Ik ben een mooi eindje op weg, ik moet alleen nog (een heleboel) details programmeren maar in principe werkt het.

Verwachte release (ook ivm vakantie), ergens in augustus 2022.

De eerste versie zal (waarschijnlijk) nog niet alle functionaliteit bevatten, maar het is een begin.

2 Likes

Ik word nu al blij!

En ik wordt hier ook heel blij van! :grinning: zie evt de test versie graag om je te helpen indien gewenst!

Eens - ik stuur ze nu aan met Google best assistant, die kan ze uitlezen en aansturen. Integratie met Homey zou zeer zeer fijn zijn. Als je een tester zoekt, hou ik me aanbevolen.