Hulp bij aansturen Toshiba Aircosysteem

Zelfde vraag als KoningRoel. - had je success met de sensibos?

Goedemorgen sorry maar niet goed opgelet om te reageren. Maar ja gaat prima met mijn Carrier/Midea airco. Het werkt zoals Rrrr beschrijft.

Is het zeker dat Sensibo met Toshiba werkt?
Ik lees net deze recensie bij ROBBshop:
"
Hoewel je wel een Toshiba AC kunt aansturen worden de (originele Toshiba) remote IR signalen niet gesynct omdat de sensibo niet in staat is deze te detecteren. Dit geld volgens Sensibo voor alle Toshiba AC remotes. In geval dat de remotes nog worden gebruikt in de kamer zelf, kun je er op afstand niet vanuit gaan dat je de juiste dingen doet. (bv bij AWAY-mode aanzetten ipv uit). De sensibo API bied hiertoe wel prima mogelijheden voor andere AC’s
"
Ik meen dit al eens eerder ergens anders gelezen te hebben.

Ik ben bezig met een app voor de Toshiba mbv van de API’s. Ik ben een mooi eindje op weg, ik moet alleen nog (een heleboel) details programmeren maar in principe werkt het.

Verwachte release (ook ivm vakantie), ergens in augustus 2022.

De eerste versie zal (waarschijnlijk) nog niet alle functionaliteit bevatten, maar het is een begin.

2 Likes

Ik word nu al blij!

En ik wordt hier ook heel blij van! :grinning: zie evt de test versie graag om je te helpen indien gewenst!

Eens - ik stuur ze nu aan met Google best assistant, die kan ze uitlezen en aansturen. Integratie met Homey zou zeer zeer fijn zijn. Als je een tester zoekt, hou ik me aanbevolen.

Eerste versie is live, ik hoor graag feedback :slight_smile:

1 Like

Hey, wil het natuurlijk meteen proberen :slightly_smiling_face: alleen loop bij het inloggen al tegen een probleem en zag op GitHub dat dit al bekend bij je zou zijn?

Ik heb dezelfde soort problemen. Heb zojuist voor de zekerheid via Toshiba native iOS app het wachtwoord gereset.

“Could not find that PairSession” ontstaat als je binnen de Homey app naar een pairing pagina gaat en daarna naar een andere app switcht (bv om het wachtwoord te kopiëren). Als je dan weer terugswitcht naar de Homey app krijg je deze foutmelding.

Het werkt :slightly_smiling_face: ga de app de komende dagen uittesten, het is er weer voor :sunny:

Dat lostte het probleem op. Dank je.
Ik weet niet waarom ik het wachtwoord niet kan plakken, wellicht ios16 beta issue.

Herkenning van de devices prima, details ook, trigger aan/uit even getest en werkt perfect tot zover. Ik ga testen en laat je weten als ik iets anders vind.

Bug is fixed, please re-install the app.

Great to see Toshiba supported. Will this work with the Haori model? And will it report energy consumption?

Also, will it work with more than one
unit installed?

  1. basically it will work for all units that are connected to the “Toshiba Home AC controle” app
  2. at the moment not (because my own units don’t support that), but if you create an issue I can easily fix that
  3. yes
1 Like

Allright this seems promising. Thank you for the fast reply and for your efforts with the app. Not sure how to create an issue. I dont even have the Toshiba yet, I have been holding out for an app before buying.

Great work!

Hoi @Monique_Jilesen

Als eerste bedankt voor het ontwikkelen van deze App :grinning:
Zoals gezegd zou ik de app verder testen en de meeste functies werken allemaal :ok_hand:t2:
Ik weet dat een aantal functies in de app niet werken, als je de functies ook niet heb in de Home Control app van Toshiba zelf.

Alleen de volgende functies / bedieningen werken nu niet in de Homey App, maar wel in de Toshiba app (in mijn situatie):

  • Zelf reiniging
  • Ventilator mode (snelheid aanpassen)
  • Merit A (High power)

Mogelijk nog een paar suggesties / opties:

  • Is het een mogelijkheid om de achtergrond kleur van het instelling menu mee te laten kleuren met de gekozen instelling? Zoals bijvoorbeeld Netamo heeft en vermoedelijk ook Tado, dat als de airco aan het koelen is de achtergrond kleur blauw wordt en bij verwarmen rood en in automatische mode groen etc. Dit is nu ook in de Toshiba app en zou het “universeel” zijn als presentatie / vergelijking.
  • Een optie om de bedieningen die voor het toegepaste model AC niet werken ook uit te schakelen in een menu, dan kunnen ze ook niet gekozen worden.

Nogmaals bedankt voor het ontwikkelen van de app.

Dank je voor testen, ik heb de Ventilator mode en Merit A bugs opgelost. Ik weet alleen niet wat je verwacht bij zelfreining, volgens mij werkt het als het zou moeten. Welke optie in de Toshiba app gebruik je daarvoor?

Opties:

  1. niet mogelijk ->technische beperking Homey
  2. niet mogelijk → technische beperking Homey, ik ga wel foutmeldingen bouwen(ongeveer zoals de app dat ook doet).
1 Like

Hoi,

Heb de ventilator snelheid getest zoals ook de optie high power en beide werken nu :smiley:

Zelf reinigen zit nu in de Homey app als een functie om aan te zetten:

Terwijl deze in de Toshiba app niet als bediening mogelijk is, maar een status is die de airco automatisch uitvoert na het uitschakelen:

Dit gebeurt om de condenswerking van de verdamper te voorkomen. Dus na het uitschakelen van de AC, is de unit niet volledig uit, maar komt in een tijdelijke reinigen modes, en na een bepaalde tijd schakelt hij zichzelf volledig uit.

Dus volgens mij zou dit geen bediening in de Homey moeten zijn maar een status melding? (Al is deze dan niet heel relevant).

En klinkt goed dat je nog “error” optie in de app gaat maken als de bedieningen niet mogelijk zijn :+1:

Edit:
In een flow is de optie high power en ventilator snelheid kiezen niet beschikbaar :innocent:
Mogelijk kun je deze er nog in maken in een volgende update?