Ik loop tegen een probleem aan, en het forum lijkt geen eerdere topic te hebben met een oplossing. Het volgende:
Ik heb lampen (van Hue zelf, en Tradfri) toegevoegd aan de Hue bridge, en die gekoppeld naar de Homey 2019. Het toevoegen gaat goed, het bedienen ook. Tot na een bepaalde tijd de lampen niet meer aan willen gaan. Zodra ik de stekker van de lamp er uit haal, en de stekker weer terug doet in het stopcontact kan die de lamp wel weer aan/uit zetten.
Gaat het hier specifiek over de Trafri lampen? en zo ja zijn het toevallig nieuwe typen lampen? Ik zag ergens in de comments op de Ikea website namelijk de klacht dat de nieuwe lampen weleenswaar goed pairen maar na een tijdje de verbinding met de Hue verliezen.
Misschien dat het rechstreeks koppelen van de Tradfri lampen met de Homey een oplossing is?
Deze nieuwe generatie Ikea lampen hebben een veel zuinigere energie klassificatie. Mijn vermoeden is dat ze een stuk energie management uit de Zigbee spec implementeren waardoor ze hybernaten. Hue heeft geen lampen die die functionaliteit bieden dus ondersteund de Hue Hub het niet. Gevolg Lampen hibernaten en de Hue hub denkt dat hij ze kwijt is.
(let wel dit is speculatie gebaseerd op heel beperkte kennis van de meest recente Zigbee specificatie en de reductie in energie label. Goede kans dat ik het fout heb)