Hue sensor flow werkt niet lekker

Goededag.

Ik heb op een aantal plekken in huis bewegingsensors hangen van philips hue.

Nu had ik deze eerst via de app met bridge gekoppeld in homey. Alleen het duurde een paar seconden voordat de lamp aan ging. Nu heb de sensors in homey gekoppelde via de app zonder bridge. En nu reageren ze meteen. Nou is dat opgelost.

Alleen nu loop ik tegen een andere problemen aan.
Als nu de sensor beweging registreerd. Gaat de lamp wel aan. Alleen niet met de juiste scene. Is een dit probleem wat vanuit de hue app komt of zit dit echt in homey. Ik heb zelfs dat als de zon opkomt de lamp uit zou moeten blijven. Hij gaat nu aan en meteen weer uit.

Weet iemand wat ik fout doe.

Ik zal er een paar flows toevoegen.

Flow ochtend.

Flow overdag.

Flow als de zandloper leeg is.

Zo ziet het er uit in de hue app.

Eigelijk wil ik het zo hebben dat de de gang tussen zonsopkomt en zonsondergang uit is ondanks dat de sensor beweging registreerd. En dat na zonsondergang tot 00:00 gedimd licht brand. En snachts een echt nachtlamp brand.

Hopelijk is het probleem wel duidelijk zo anders hoor ik het graag.

Het lijkt op een conflicterende flow. Je zegt na 5.00 aan. en na zonsopgang weeruit, echter is het dan nog steeds na 5.00 en gaan ze weer aan.

Ik adviseer om de app zonnestanden te gebruiken die is wat uitgebreider met zons opkomst en ondergang

Deze kan je dan omdraaien voor het uitschakelen van lampen

Hoe kan ik dan het beste de tijden doen na zonsondergang en voor zonsopkomst. En is het slimmer om dan te werken met een tijd tussen.

5.00 tot zonsopkomst gedimd.

Zonsopkomst tot zonsondergang uit.

Zonsondergang tot 0.00 gedimd

0.00 tot 5 uur nachtstand.

Is dan slimmer om te doen?

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Oke. Dacht dat hij wel goed stond.

Precies hoe exacter hoe beter. Exacte tijden aangeven tussen waar een actue uitgevoerd moet worden voorkomt conflicterende flows

Goedemorgen.

Is er misschien iemand die een voorbeeld heeft hoe ik dit het beste kan maken? Met variabletijden en daarin dan ook de zonsondergang en zonsopkomst meegenomen?