Hue Motion Sensor zou mij moeten verwittigen

Het verbaast me dat de Hue motion sensoren niet samen werken met een Homey Bridge.
Uiteraard zijn de Hue sensoren makkelijk te programmeren via de Hue Bridge, maar dat gaat alleen voor de lampen. Misschien kan de Homey Bridge wel aangestuurd worden door de Hue Bridge ivm de sensoren? Indien mogelijk wil ik natuurlijk geen nieuwe sensoren aanschaffen…maar dank voor de info.

Hartelijk dank. Zou de Tuya zigbee bridge niet samenwerken met Hue motion sensoren?
Ik zoek dus een apparaatje dat wel samenwerkt met mijn Hue motion sensoren (al dan niet via de Hue Bridge) en dat mij in de Benelux kan verwittigen van activatie van de motion sensoren. Indien mogelijk zou ik mijn Hue motion sensoren niet vervangen.

Is een Raspberry Pi 2 met Domoticz misschien een optie?
Is niet te duur en kan beweging detectie doorgeven via callmebot.
Tevens kun je de Hue bridge en sensoren blijven gebruiken.

Is waarschijnlijk een goede optie maar gaat beetje boven mijn petje. Dank.

Daar heb ik nog niets over gelezen tot nu toe. Het is met zigbee niet vanzelfsprekend dat verschillende merken zomaar gemixt kunnen worden inderdaad.

@Sjonnie
Bovenstaand volgend:
Dan moet dit de oplossing zijn. We waren zo dichtbij!

In Spanje:
de Hue bridge + lampen en sensors.
In Benelux:
Enkel de Homey cloud app zonder Homey bridge, zonder abo (max 5 apparaten).
Kosten €0,-

Flow:
Als…
sensor X meldt beweging
Dan…
Stuur tijdlijn en/of pushmelding
of Stuur Twitter bericht
of Stuur Discord bericht
of Stuur Slack bericht

Via die diensten kun je dan ook een email notificatie krijgen.

1 Like

Hartelijk dank, gaan we dit weekend proberen. Zou idd super zijn als dit zou werken!!!

Ik wacht wel nog op een uitnodiging voor de beta versie van Homey Cloud…

Een aandachtspunt is de batterij in de bewegingssensor. Ze gaan best wel lang mee. Indicator in Hue app is redelijk betrouwbaar.

1 Like

Iets heel anders (en duurder) voor een 2e woning cq. vakantiewoning:
een soort alles in 1 sensor

Hoelang is de wachtlijst om een uitnodigingscode voor Homey te ontvangen???

Niemand hier op het community forum die dat weet. Sommige mensen wachten al meerdere weken op een code.

1 Like

:unamused:

Inmiddels licensie voor beta versie Homey ontvangen :grinning:
Minut is inderdaad een duurdere optie.
Vanuit thuis kan ik in elk geval geen Spaanse Hue sensor koppelen aan de Homey cloud: bij “verbind apparaat” kan ik wel Philips Hue kiezen bij de merknaam, maar in het venster dat dan opent zie ik alleen een Hue lamp en een Hue Plug, maar geen motion sensoren. Misschien lukt dat wel als ik in Spanje ben?

Homey Cloud ondersteunt geen Hue sensoren op het moment.

Hè crap, ik weet het, en toch tuin ik er weer in met die Homey cloud :crazy_face::woozy_face:

ships, dan heb ik er ook niets aan, of zou het met de Homey Pro dan wel werken?

Jazeker, met Pro wel. Je kunt dat allemaal zien in de Homey App store als je de juiste versie van de app kiest en in de apparatenlijst kijkt.

Of een Homey bridge + Aqara sensors in Spanje ipv het Hue verhaal