Hue Motion Sensor - sensitivity settings

Hue Motion sensor, gekoppeld via bridge aan Homey negeert de gevoeligheids instellingen. Als de gevoeligheid wordt beperkt in bridge app, blijft de gevoeligheid voor Homey 100%. Dus als bridge niet getriggered wordt (door ingestelde lagere gevoeligheid), ziet Homey wel een trigger.

Is dit een bekend probleem?

De sensor direct aan Homey koppelen helpt ook niet; in Homey settings kan je de gevoeligheid niet instellen.

Homey kan alleen de status van de bewegings melder opvragen van de hue bridge d.m.v. Pollen, dus als er toch beweging word gezien, dan komt dit gewoon door de bridge dat aangeeft dat er beweging is gezien.
Dus als de gevoeligheid instelling via de (mobiele) hue app niet wordt aangehouden, dan is dat een fout van de hue bridge, daar kan Athom dus niks aan doen.

Ik verwacht dat dit een beperking in de Homey - Philips Hue app. Tenzij ik de enige ben met dit probleem lijkt het erop dat de gevoeligheids instellingen niet worden ondersteund in de Hue app van Athom (?)

Ik kan er op het forum niets over vinden, vandaar mijn vraag of dit een bekend probleem is.

Wat @Caseda zegt: als je de bridge koppelt met Homey, dan handelt de bridge de beweging af en geeft die door aan Homey, lijkt me. Dan gelden de gevoeligheid si stellingen van Hue. Homey heeft geen mogelijkheden van gevoeligheid.

Heb je de Hue app nog? Speel daar eens met de gevoeligheid… werkt het dan wel? En neemt Homey het dan nog steeds niet over?

Inmiddels werkt het correct. Sensor opnieuw gekoppeld aan Hue Bridge en gevoeligheid aangepast. Werkt nu probleemloos. Onduidelijk waarom ik eerder problemen had, ik zal zelf wel iets verkeerd gedaan hebben :face_with_raised_eyebrow:. Sensor wordt nu in ieder geval niet meer getriggered door een kat :grinning: