Hue lampen niet vindbaar na reset (uit de fitting halen)

Beste forum leden

Ik heb vandaag beide bridges en alle spots gereset door deze uit de fitting te draaien. Nu zijn een aantal lampen na de reset niet meer vindbaar, ook niet met het serie nummer. Wat kan het probleem zijn?

“beide bridges”? Welke bedoel je precies?

Ik heb twee bridges voor 100 plus lampen. Nu is alles op bridge 1 netjes ingesteld, en op de tweede bridge ook voor de helft. Er zijn dus een aantal lampen die ik niet meer kan vinden.

Okee, je bedoelt dus Hue bridges, dat is wel handig om even expliciet te melden.

En waar kun je die lampen niet meer vinden? Op de Hue bridge, of op Homey?

Omdat lampen in 1 ruimte verdeeld waren over twee hue bridges ben ik de boel gaan resetten. Dus ik kan de lampen niet vinden op de hue bridges. Wanneer de basis goed is wil ik verder met homey.

Wat extra informatie, in de serre was 1 lamp die vooorheen ook niet beschikbaar stond. Wellicht dat deze lamp ook weer moeilijkheden geeft. Verder is de reset van de andere lampen die het nu niet doen gedaan terwijl de niet slimme schakelaar uitstond.

Dus je hebt de lampen gereset terwijl ze niet onder stroom stonden? Ik zou denken dat dat het probleem is, want wat je nu (denk ik) gedaan hebt is de lampen van de bridge(s) verwijderd terwijl de lampen nog denken dat ze ermee gekoppeld zijn (ze hebben immers nooit het signaal gekregen om te resetten, want er stond geen stroom op).

Ik heb zelf geen ervaring met Hue, maar van wat ik er over kan vinden zou het moeten werken via het serienummer.

1 Like

Op dit momemt werkt het serienummer niet. Dus denk inderdaad dat het stroom erop moet. Bedankt!

Heb zojuist met het stroom aan de hue spots uit de fitting gehaald en na meer dan 1 uur teruggedraaid. Helaas kan ik nog steeds geen lampen vinden, ook niet met serienummer.

volgens mij dus geen Homey probleem maar alleen Hue gebruik. Daarom verplaatst naar off-topic.

1 Like