Hue lamp knipperen na countdown middels spraak start

Ik wil mijn Homey (early 2019) graag inzetten om wat duurzamer te zijn (en om mijn vrouw te laten zien hoe handig een smart home is :yum:):

ik zou graag middels een spraakcommando aan mijn Google Mini een timer laten starten van 5 minuten, waarna de Hue plafonniere een paar keer gaat knipperen. Je weet dan dat je 5 minuten hebt staan douchen.

Ik heb al wel wat geprobeerd, maar ik begrijp alleen de countdown app niet zo goed en het lijkt ook alsof ik de virtuele knoppen voor de aansturing van Google Home niet goed werkend krijg.
Als het met spraak niet lukt, zou ik ook altijd een schakelaar (bijv. van KlikAanKlikUit of iets geavanceerders) op kunnen hangen.

Zou iemand mij misschien met de flow(s) kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt!

Om het even over een andere boeg te gooien.
Je zou ook een vochtsensor kunnen gebruiken in de badkamer.
Als die een bepaalde waarde heeft bereikt, dan een timer starten van 5 minuten en na de 5 minuten de lamp laten knipperen.
Als je meer wilt weten kan je even zoeken op mechanische afzuiging.
Met KiKu bedoel je waarschijnlijk kaku? (Klik aan klik uit?)

Dank voor je suggestie, een slimme sensor of domme schakelaar (in plaats van activering van de flow via spraak) had ik ook al bedacht, maar had me daar nog niet in verdiept. Zal ik zeker eens doen, dank voor de tip.
Maar de start van de flow is dus het ene, het ander is de flow zelf: hoe kan ik die het beste maken?
(en je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde KaKu - Klik Aan Klik Uit, ik heb het gecorrigeerd)

Ah, het verbeteren van de WAF.

Oeps, ik proef voor veel relaties een soort van tegenstrijdigheid van twee belangen in jouw voorbeeld.

1 Like

Je kan deze simpele flow gebruiken.

Om de flow aan te roepen kan je gebruik maken van routines in de google home app (zorg wel dat je Homey hebt gekoppeld aan Google Home). Als starter kan je zelf kiezen wat je wilt. Vervolgens bij acties> actie toevoegen> SmartHome-apparaten aanpassen> ScΓ©nes aanpassen> Flow selecteren (voor deze stap moet de flow wel als favoriet staan in Homey).

1 Like

Lefgozer! De WAF is een delicaat iets waar je voorzichtig mee om moet springen. Niet iets voor een show-offf :wink: :rofl:

3 Likes

Bedank @jip_dg ! Dit lijkt het voor mij te zijn, dit is volgens mij wat ik zocht! Ik heb de flow al aan kunnen maken en de koppeling met Google Home/Assistent kunnen maken.
Nu nog even een Google Mini (die ik nog in een la had liggen) op de badkamer installeren en we hebben een leuke douchtimer. :slight_smile:

En @Dijker : de tegenstrijdigheid valt waarschijnlijk wel mee; mijn vrouw vroeg zelf om een douchetimer dus hopelijk kan ze deze waarderen.

Dank voor alle hulp!!

1 Like