Om 3:15 's nachts gaat 1 van mijn HUE lampen spontaan aan. In de tijdlijn van de lamp zelf zie ik dat dat niet door een flow gebeurt, maar door de HUE app.
Volgens mij is dat de HUE app op de Homey.
Ik heb de HUE app op mijn telefoon gecontroleerd, en daar staat geen enkele automatisering in.
Er is ook niemand die op een van de hue switches drukt, want ook die werken alleen via flows. Sterker nog, we zijn momenteel op vakantie, en beide nachten dat we beide niet thuis zijn, is deze lamp spontaan aan gegaan.
Het kan ook vanuit een integratie komen. In de Hue app kan je bij Instellingen → Applicaties zien welke integraties er gekoppeld zijn en wanneer ze het laatst iets hebben opgevraagd van je Hue bridge.
Als je er een niet herkend of de verbinding met een service wilt verbreken, kan je op het “i”-icoon ernaast klikken.
Let op: als je de verbinding met een service verbreekt, moet je je Hue account mogelijk opnieuw koppelen aan de service als je de service weer gaat gebruiken.
Mss is het toch een “vergeten” flow?
Een tip over de “Aangezet Uitgezet” log:
Homey zegt “door Philips Hue” als een lamp wordt aangezet middels enkel en alleen een “Dim naar x %” flowkaart.
De flownaam wordt dan weggelaten
Als de bovenstaande advies niet de juiste info geeft, zou je via de mobile app bij apps kijken welke flows de hue app of switch app gebruikt en al deze flows op het einde voorzien van een timeline bericht met de naam van de flow er bijvoorbeeld in.
Dan weet je welke flow het was of sluit je met zekerheid uit dat het een flow is wat dit veroorzaakt.
Nog wel een vraagje voor mijn beeldvorming; voordat de lamp aangaat, volgens de log, wordt de koof uitgezet. In het plaatje staat alleen “17 uur geleden” en geen exacte tijd zoals bij de hue lamp. Zit deze tijd in de buurt van dat de hue lamp aan gaat ?