Hue icm dali converter

Hoi allemaal,

Ik loop tegen iets vreemds aan, misschien heeft een van jullie dit probleem al eens getackeld.
Ik heb veel hue gu10 spots in mijn plafond zitten.

Sinds kort een nieuwe lamp boven de eettafel die middels DALI aangestuurd wordt.
Nu heb ik een Osram Zigbee to Dali converter in de lamp geplaatst. En vervolgens gekoppeld aan HUE. Vervolgens activeer ik mijn verlichtingsscenes middels de Robb wandzenders (zwave) via Homey en de HUE Bridge.

Als ik bijvoorbeeld scene eetkamer activeer gaat soms deze Osram module niet mee aan, druk ik nogmaals op dezelfde knop dan wel. Dit gebeurd ook bij mijn Gledopto rgbww controllers.

Iemand een idee hoe dit te fixen is? :slight_smile:

1 Like

Niemand? :frowning: Als ik het via de hue app doe (scene activeren) dan werkt het goed. Als Homey middels de schakelaars de scene activeert moet ik soms 2 keer drukken om de juiste scene geladen te krijgen.

Hey, ik zit met een probleem waar jij de oplossing misschien voor weet:
Ik zou een prendel-armatuur (rail) van 240 cm willen voorzien boven onze keukentafel: Exterus - Woondesign.
Standaard wordt deze uitgerust met een Dali-driver. Omdat ik ervan uit ga, na het lezen van een aantal blogs, dat Dali niet connecteert met Homey, werd er voorgesteld om met een casambi-module te werken die in de rail geplaatst wordt. Dat heeft wel als nadeel dat er relatief veel ruimte in de rail verloren gaat, en volgens mij werkt casambi met bluetooth? Dat zou betekenen dat de Homey-hub om <10m van de lamp geplaatst moet worden? Zijn er eventueel toch alternatieven om dmv Dali met Homey te connecteren? Werkt je oplossing van Osram Zigbee to Dali hiervoor misschien ook?