HP2019 gått offline och går inte att återanslutas

Hej är det någon som varit med om att HP2019 gått Offline och inte går att få igång igen?
Jag har försökt att göra en restore genom att vända den uppochner men den hittar inte mitt Wifi igen (ser några grannars) har även provat att koppla den mot ett externt mobilnätverk.
Jag tappade kontakten för en dag sedan men den kom tillbaks för att sedan tappa helt igår.
Det går att ansluta andra wifi enheter till wifin t.ex. Shelly pluggar och termostater
Jag har ingen IP konflikt vad jag kan se i routern.

Har du löst det?
Förslag: Det låter som att du behöver söka i din router. Homey kan bara ansluta till 2.4GHz och antingen är det inte aktiverat i din router eller så behöver du stänga av 5GHz tillfälligt medan du ansluter din Homey.

Hej tack för tipset, nej det är inte löst men jag har beställt en HP2023 och där finns ju en reset :slight_smile:
Jag har provat att stänga av 5Ghz, anledningen är nog att jag lyckats låsa ute den genom någon IP konflikt

Med vänlig hälsning,
Åke Svensson

Testat att starta om routern?

En sviktande strömförsörjning kan ge allehanda problem. Det har varit en del problem med tillförlitligheten hos de som skickades med. Kan du hitta en som ger lika mycket ström (A) eller mer än original så testa med den.

1 Like

Ja jag har även försökt att ansluta den till ett helt annan router på ett annat nätverk

Med vänlig hälsning
Åke Svensson

Tack det har jag inte provat

Med vänlig hälsning
Åke Svensson