Hosted server an Homeylink

Ik heb een hosted server geïnstalleerd op mijn synolgy nas. en ik had ook homey link op de server en mijn Homey pro geïnstalleerd. en het werkte ik kon devices van mijn homey pro toevoegen aan de hosted server.

Toen kwam er een update van de hosted server waarbij ik iets fout deed en ik daarom alles verwijderd had van mij synology nas. en opnieuw een server aangemaakt op mijn nas en opnieuw de homeylink app geinstalleerd. Alleen krijg ik nu niets meer te zien wat ik kan koppelen.

Ik heb de app op de homey pro en hosted server gedeinstalleerd en beide opnieuw opgestart. Bij de homey pro heb ik ook 10min gewacht voor hem weer aan te zetten. Daarna op beide weer de homey link geinstalleerd en ik kan op de homey pro device van de hosted server toevoegen alleen zie ik in de homeylink app op de hited server nog steeds geen devices om toe te voegen.

IK heb het ook al gemeld bij Homey support maar ik dacht kijken of hier een slimmerik is die een oplossing weet

Je dient een nieuwe Homeylink connectie te maken. De “oude” links naar niet meer bestaande Homey’s blijven (helaas) bestaan, maar werken “dus” niet meer…

Bedankt voor je reactie Peter.

Ik heb ook alleen maar de optie “New Homey” de vorige bestaat niet volgens mij.

Ik had ook alles van mijn hosted server op mijn nas verwijderd. en ook de app op mijn homey.

Ik kies de ‘New Homey” er is geen andere keus maar er worden geen devices zichtbaar?

Als er heel veel apparaten op de andere Homey staan kan het even duren voordat ze in beeld verschijnen.
Werkt het andersom? Van de andere Homey naar deze Homey? Mss is er iets qua verbinding?

Peter er staan inderdaad veel apparten op de homey pro.

ik heb het nog eens geprobeerd en een halfuur gewacht maar niets helaas.

Andersom vanuit de homey pro werkt het wel dus de verbinding is er denk ik wel

Ik zou het verder niet weten, Richard. Ik heb het Pro 26 toegevoegd aan SHS, en andersom en het werkt van beide kanten.

Ik gebruik linux + Docker compose om een verschil op te noemen.

Even afwachten wat Emile (HomeyLink developer) kan ontdekken.

Toch bedankt Peter

1 Like

Richard, ik nam onterechte aan dat ik alle kanten op had getest met mijn Homey’s, maar bij mij blijkt het enkel niet te werken vanaf de SHS naar de Pro 26!

Op de SHS: Bij het toevoegen van een HomeyLunk apparaat: Na het aanmelden en het selecteren van de Pro 26, blijft de mobiele app ‘eeuwig’ zoeken, en de web app eindigt na een poosje in het “van welke app wil je een apparaat toevoegen” beginschermpje.

Het vreemde: vanaf de SHS apparaten toevoegen van mijn 2 Pro 19’s werkt foutloos…

Plus, deze 2, én de Pro 26 hangen aan dezelfde wifi SSID..

Peter bij mij is het andersom ik kan wel van mijn homey pro naar de SHS maar niet andersom.

Zou er maar 1 richting mogelijk zijn :thinking: dat moet ik morgen maar eens testen

Bij mij hetzelfde :wink: , vanaf de SHS niet naar de Pro26 (maar wel naar de Pro 19’s).
Heb de omschrijving in 2e alinea iets duidelijker gemaakt.

Ik heb ff de gelinkte apparaten op mijn homey pro verwijderd en ja nu kan ik wel vanuit mijn SHS apparten koppelen van mijn. homey pro.

Dus het lijkt erop dat het maar 1 kant op werkt helaas