Honeywell Thermostaat, pomp buffervat laten schakelen dmv smart plug

Goedenavond allemaal.

Ik wil graag dat mijn Honeywell Lyric T6 De waterpomp van het buffervat (cv verwarming warmtepomp) bij bepaalde temperaturen in en uit schakelt.
Nu heb ik div flow’s geprobeerd, maar het lukt mij nog niet helemaal om het voor elkaar te krijgen.

Het lukt mij wel met de flow dat als de temperatuur op de T6 20.5 c° is, dat deze dan de pomp uitschakelt.
Maar de flow die de pomp moet inschakelen bij 20c° op de T6 werkt of helemaal niet of hij schakelt pas in bij 19C°

Wie heeft er tips?



Er mist een aansluiting ALL op iets en niets is altijd NIETS…
image

Dus vervang die door een ANY of koppel rechtstreeks de trigger aan de 2 acties.

Heb het nu veranderd. als ik hem in de web app simuleer werkt hij iig :grinning:.
Nu ff wachten of hij in de praktijk ook werkt.
Ik heb de Honeywell Thermostaat op off gezet, zodat hij alleen de kamer temperatuur aangeeft.
ik hoop dat hij via de interne temperatuur sensor werkt.
En anders moet ik hem aan zetten en dan werkt hij alleen via de ingestelde max temperatuur op de thermostaat .
ik zou dan niet weten hoe ik de onder temperatuur van 20c° moet schakelen.

Even een vraagje over de 3e flow. Wat doet de “volgende temperatuursverandering is”?
Die moeten allebei niet waar zijn.
ALS de temperatuur veranderd en de volgende temperatuursverandering is niet precies 20 dan moet de verwarming aan.
ALS de temperatuur veranderd en de temperatuursverandering is niet 20,5 moet de verwarming uit.
Maar als de temperatuur veranderd en het word 19 graden, moet hij dan aan of uit?

Dit zijn wat screenshot van flows die ik geprobeerd heb.
eigenlijk in het kort: als de temperatuur. 20.5 C° is moet de pomp uit, en als het 20c° moet hij aan.
Maar ik ga jouw tip ook ff proberen.

Maar iets als

ALS temperatuur is veranderd
EN de temperatuur is < 20
DAN schakel plug in

ALS temperatuur is veranderd
EN de temperatuur is > 20,5
DAN schakel plug uit

En daar zou je dan nog extra voorwaarden aan kunnen hangen als tijden waartussen je het water nodig hebt of wat dan ook.
Of iets meer speling tussen de temperaturen zodat hij niet constant aan of uit gaat.
Ik noem maar iets.

En die ALL kan wel weg als je maar 1 voorwaarde hebt.