Honeywell Lyric T6 gestopt met werken

EDIT: onderstaand probleem is reeds veelvuldig gemeld op de honeywell app-pagina, dus idd meer die er last van hebben. Laten we hopen op een snelle oplossing!

Hoi,
Ik heb al een hele tijd een Honeywell Lyric T6 thermostaat die aangestuurd wordt door Homey. Werkte perfect tot 2 dagen geleden.

Sinds de honeywell app is geüpdatet naar v2.3.1 krijg ik een foutmelding ‘400 user input error’, wanneer ik de temperatuur wil veranderen via Homey. Zie screenshot.
Ook via de flows werkt het niet meer. Als ik handmatig een flow start, krijg ik dezelfde error.

Als ik de temperatuur op de thermostaat zelf verander (ofwel via de eigen android app), loopt Homey mee, er is dus wel contact!

Heb al via onderhoud proberen te repareren, de thermostaat wordt gezien maar de fout blijft. Zelfs verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet.

Hebben meer mensen dit probleem?
Wat kan ik nog doen?

1 Like

Zelfde problemen hier

Same here…

+1

Ik heb niet zoveel zin om een backup terug te zetten, maar misschien probeer ik dat vandaag wel.

Verder heb ik een support ticket aangevraagd via: https://support.homey.app/hc/en-us/requests/new
Hopelijk fixen ze het snel…

1 Like

Hoi, ontwikkelaar van de Evohome app voor Homey hier .

Ik snap even niet welke versie jullie gebruiken: op dit moment is de actieve versie 2.2.0 en een testversie 3.0.7 . Maar in het bericht wordt 2.3.1 genoemd.

Wat sowieso helpt is als iemand een diagnostisch rapport vanuit de app kan maken. Liefst na het opnieuw opstarten van de app, paar minuten wachten en dan de temperatuur wijzigen. Dat rapport komt dan bij mij terecht, en dan kan ik -hopelijk- zien wat er gebeurt.

Dank!

@ralfvd ik weet niet of de aangegeven app hier klopt, ik heb het met de app van Athom namelijk de zelfde fout.https://homey.app/en-ca/app/com.honeywell.lyric/Honeywell-Lyric/

Check, dit gaat inderdaad om een andere app dan de Honeywell Evohome app, die inderdaad op v2.3.1 zit. Dan ben ik niet de ontwikkelaar :wink:

Hopelijk wordt het snel opgelost voor jullie !

Heb bij athom al een ticket ingeschoten

1 Like

Net reactie van Athom gekregen:

Goedemiddag Rens,

Bedankt voor het doorgeven van dit probleem, en excuses voor het ongemak!

Het probleem is al eerder gerapporteerd door andere gebruikers en ons ontwikkelteam is al hard aan het werk om dit probleem op te lossen. Het heeft te maken met de update waarmee de app ook geschikt is gemaakt voor een cloud omgeving. Tijdens het testen is deze fout niet naar boven gekomen, maar bij een aantal gebruikers nu wel en we doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk te corrigeren.

Wij hopen dit probleem met de volgende update van de Honeywell Lyric app te kunnen oplossen.

Mochten we meer informatie van je nodig hebben zullen we contact met je leggen.

Met vriendelijke groet,

Best Regards,

Bas

Klopt dit betreft de Honeywell Lyric app van Athom zelf.

Maar biedt jouw Evohome app ook ondersteuning aan de T6?

Proberen maar! :slight_smile: Bij mij werkt het!

Nogmaals goedemiddag Jordi,

Onze developers zijn inmiddels in staat geweest om een nieuwe test versie van de Honeywell Lyric app uit te brengen die het probleem zou moeten oplossen.

Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost, daarom sluit ik nu je ticket. Mocht je aanvullende support nodig hebben kun je je ticket heropenen door te antwoorden op deze email.

Ik wens je een fijne dag en veel plezier met Homey!

Gaaf dat dit zo snel opgepakt wordt!
Nog gaver dat dit met een beta versie getest kan worden met een simpele install zonder allerlei dingen opnieuw te hoeven configureren :muscle:t3::+1:t3:

Hoe lang duurt het ongeveer voordat de fix uit beta in de generieke versie gezet wordt??

Dat weet niemand. Als er geen klachten komen binnen x dagen of zo :grimacing:.
Maar dat maakt toch niet zoveel uit? Ik heb van veel apps de test versie draaien.

Ik heb hetzelfde probeem hier, maar kwam er bij toeval achter dat als je het schema van de thermostaat inschakeld, de thermostaat wel bedienbaar is via Homey. Heb dus een simpel schema opgesteld met 2 perioden, en laat verder alles via Homey lopen.
Op deze manier kan ik het dus tijdelijk oplossen

Ik weet niet of het bij dit draadje hoort, maar ik kan nu m’n thermostaat niet meer bedienen via Homey. Krijg een melding Invalid Response (400).

Edit: opgelost in v2.3.2
Zie een paar posts hierboven. Honeywell Lyric T6 gestopt met werken - #12 by Jordi_Visbeen

Die versie is al geïnstalleerd sinds dinsdag.

ik had het zelfde, even in homey op de thermostaat onderhoud kiezen en dan de knop probeer te repareren.

1 Like

Dank je wel, @Rens_Hoekema. Het werkt weer. Soms moet je gewoon niet te moeilijk denken :upside_down_face:.

1 Like