Honeywell Lyric T6

Beste Allen,

Ik heb problemen met mijn Honeywell Lyric T6 Thermostaat. Het heeft even gewerkt maar nu krijg ik steeds “400 bad request” melding als ik de temperatuur wil veranderen via Homey. Ook de flows werken dus niet meer. Geen idee hoe dit op te lossen. App repareren werkt niet, opnieuw installeren werkt niet, cache legen niet etc etc. Wie weet raad

1 Like

Dit heb ik dus ook. Klopt het dat je de thermostaat wel aan en uit kan zetten? Dat werkt bij mij namelijk wel.

EDIT: Net m’n Homey geüpdatet en nu werkt het weer. Misschien helpt dat bij jou ook.

Hoi Ralph. Inderdaad, na de update werkte alles weer. Bedankt voor je reactie

Edit: was helaas van korte duur. Zojuist (zaterdag 30 maart) weer dezelfde “400 Bad Request” melding :pensive::pensive:. Weer contact gezocht met support

1 Like

Balen! Hier werkt het gelukkig allemaal nog. Heb je de thermostaat proberen te repareren? Misschien helpt dat…

Hoi Ralph, ja dat heb ik geprobeerd maar ik heb het idee dat dat niet zo goed werkt. Je krijgt de melding dat je het scherm kunt sluiten, maar dan kom ik terug bij het scherm waar ik weer moet inloggen. Ik weet niet of dat goed is maar mijn gevoel zegt van niet. Geen idee eigenlijk

Dat gaat niet helemaal goed, denk. Misschien dat je de app opnieuw kunt installeren. Gewoon over de bestaande app heen en dan nog eens proberen. Hopelijk hoor je ook snel iets van support.

Wordt alleen maar erger. App opnieuw geïnstalleerd zoals je voorstelde. Werkte niet, app verwijdert, opnieuw geïnstalleerd, krijg thermostaat niet meer toegevoegd nu​:pensive::pensive:

Edit: inmiddels is het toevoegen weer gelukt, maar vond het niet soepel lopen. Waardes kloppen wel maar nog steeds 400 bad request melding als ik de temperatuur wil veranderen, helaas

Edit 2: Nogmaals contact gezocht met support met de mededeling dat dit probleem regelmatig terug keert. Ze zijn hiervan op de hoogte en heeft hun aandacht. Dus afwachten wanneer e.e.a. stabiel wordt

Ik heb exact hetzelfde. Heb de app verwijderd en mijn T6 opnieuw geprobeerd te installeren. Na inloggen krijg ik de melding Log in op website van fabrikant, maar dit heb ik net gedaan en kom vanuit een extern scherm hierop terug. Vervolgens krijg ik niets geinstalleerd. Zowel op de laptop als op mijn telefoon helaas geen verschil. Begrijp ik goed dat ik het beste een supportticket bij Athom kan inschieten? Het heeft trouwens wel heel even gewerkt

Hoi,
Ik heb ook al een ticket ingeschoten en kreeg als reactie dat het probleem bekend is en dat ze er mee bezig zijn. Ze weten niet hoe lang het duurt eer er een oplossing is. Geen idee of het helpt als meer mensen reageren. Op dit moment werkt het weer bij mij, maar kan morgen zo weer over zijn. We wachten af

Het blijft helaas tobben met Honeywell. Momenteel weer niet mogelijk, althans bij mij, om de temperatuur in te stellen via Homey. Dan een paar dagen wel, dan weer een paar dagen niet enz enz. Alle flows werken dus ook weer niet. Zeer frustrerend voor de automatisering.
Maar weer een ticket ingeschoten naar support met de vraag of er eindelijk eens een definitieve oplossing komt. :pensive::pensive::pensive::pensive::pensive:

Dank om dit te melden, ik dacht dat het aan mijn nieuwe Homey lag, maar ik heb dus exact het zelfde probleem, dus wellicht handig voor anderen om te weten.
In de Homey app zie ik wel de ingestelde temperatuur staan, als ik deze aanpas in de Resideo app of in Homekit wordt de ingestelde temperatuur correct weergegeven in de Homey app, maar echter de temperatuur instellen via de Homey app werkt niet, wel in de Resideo app in Apple HomeKit werkt het maar een paar en dan krijg je de melding in Apple home, not responding wanneer je dan de thermostaat van de muur afhaalt en daarna weer terug zet dan werkt het weer even in HomeKit voor homey heeft dit geen effect

Vandaag bericht gekregen van support. Probleem is bekend en heeft de aandacht. Er kan geen termijn aan gegeven worden wanneer het opgelost zal zijn maar ze zou er opnieuw melding van maken in de hoop dat er extra aandacht aan gegeven wordt.

Dus, afwachten helaas en hopen op een snelle oplossing…

1 Like

Update:

Sinds een aantal dagen werkt hier alles weer. Hopelijk blijft het nu stabiel.

Ik heb een vraag is de thermostaat ook voor 5G

Hoi Marian, als je bedoelt of de thermostaat ook een SIM kaart aan boord heeft, is het antwoord nee. De Honeywell Lyric T6 werkt alleen met WIFI