Homeyscript volgende regel

In het script dat ik heb wil een volgende regel invoegen om alle data netjes onder elkaar te hebben. Deze data vult een variabele in Logic. Dus na monthProduction[18] een volgende regel etc

Ik was aan het stoeien met
en \n of \n, maar krijg niet het juiste resultaat.

var TextBlock7 = 
+'07' +txtProgApostrophe +'20 ' +monthProduction[6] +'  07' +txtProgApostrophe +'21 ' +monthProduction[18]
+'08'+txtProgApostrophe +'20 ' +monthProduction[7] +'  08' +txtProgApostrophe +'21 ' +monthProduction[19]
+'09' +txtProgApostrophe +'20 ' +monthProduction[8] +'  09' +txtProgApostrophe +'21 '+monthProduction[20]
+'10'+txtProgApostrophe +'20 ' +monthProduction[9] +'  10' +txtProgApostrophe +'21 ' +monthProduction[21]
+'11' +txtProgApostrophe +'20 ' +monthProduction[10] +'  11' +txtProgApostrophe +'21 '+monthProduction[22]

Hoi Marcel,
\n werkt bij mij, als het maar bij het tekstgedeelte wordt gezet:

Je eerste regel zou dan op deze manier een regeleinde krijgen:

+'07' +txtProgApostrophe +'20 ' +monthProduction[6] +'  07' +txtProgApostrophe +'21 ' +monthProduction[18] + '\n'

(Oh, \t = tab, ook handig in overzichtjes)

1 Like

Helaas werkt niet, alles blijft achter elkaar staan. Voor de goede orde de logic variable wordt gevuld en daarna stuur ik een email met dit textblock. In de de email staat alles achter elkaar

De kans is groot dat dat ligt aan de manier waarop de mails verstuurd worden.

Nog een paar dingen die je kunt proberen:

  • \n\n in plaats een enkele \n
  • <br> in plaats van een \n

Ah okee. Ik laat schrijf de output naar een HomeyScript variabele, en laat de inhoud van die variabele weergeven in een tijdlijn notificatie, en dat gaat zoals verwacht.

Nee helaas \n of \n\n of
werkt niet. Wel krijg ik ineens een gedeeltelijk blauwe tekst

Dat doet je telefoon(?), die denkt dat het telefoonnummers zijn :grimacing:

2 Likes

Ik gebruik \r\n en dat werkt bij mij icm Telegram.

1 Like

Kun je misschien email zonder opmaak sturen, i.p.v. HTML?
Misschien dat dat beter gaat. Zomaar 'n ideetje

1 Like

:joy: Mmm zal ik dat nummer eens bellen. Geweldig!!

Ja ik doe bijna alles op de telefoon, alleen advanced flows nog niet

Ik gebruik de app Email Sender. Is dat de enige mogelijkheid?

Zie @Walter_vande_kerkhof

Dat begint er idd meer op te lijken.

Je bent er al zie ik, maar om je vraag te beantwoorden, non-HTML of niet-opgemaakt heet dan ‘alleen tekst’ o.i.d in het Nederlands:

Gaat prima met enkel \n

Het werkt idd veel beter txt only en \r\n
:+1:
Nog een beetje finetunen.

2 Likes