Telegram bericht opmaak

Ik gebruik Telegram om berichten te sturen naar diverse Telegram groepen. Hierbij zet ik het bericht in een variabele en wordt er automatisch een flow getriggerd op moment dat die variabele wijzigt. De flow zorgt dan voor verzending van het bericht dat in de variabele staat.

Ik wil graag in dat bericht tekst op een nieuwe regel laten beginnen maar als ik \n gebruik dan wordt dat gewoon gezien als tekst. Iemand enig idee hoe ik een Telegram bericht kan opmaken zodat bepaalde tekst op een nieuwe regel wordt getoond?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Wanneer ik een tekst opmaak in een andere editor een kopieer in de actie kaart, kan weer een nieuwe regel worden gestart in een tekst bericht naar een mobiel.
Dit zou denk ik ook voor telegram moeten kunnen werken.
Ik heb de tekst gekopieerd met: https://lingojam.com/SpecialText

Met de desktop app doen ( flow.homey.app ) en dan shift-enter gebruiken (windows).

Ok, dank je wel. Ik ga dit proberen zodra ik terug ben van vakantie

Hoi, heb dit getest. In de flow editor wordt idd de tekst op een nieuwe regel gezet maar als de variabele wordt gebruikt om via Telegram te versturen dan staat alles gewoon achter elkaar.

Gevonden via Google:
Instead of sending \n to Telegram, you need to send %0A .

1 Like

Het werkt! Dank voor de suggesties!!!

1 Like

wat een toeval ik ben naar hetzelfde opzoek, maar bij mij werkt het helaas niet (nog)

Hoi Wout, ik gebruik niet de standaard bot van Telegram maar heb een eigen Telegram bot gemaakt. Zojuist even getest met de standaard bot van Telegram en dan werkt t bij mij ook niet :-(.

Bij mij werkt het met shift+enter, dan krijg je wel een nieuwe regel.
De mogelijkheid shift+enter werkt op veel plekken waar de gewone enter niet afdoende is.

Getest en inderdaad werkt shift-enter bij mij ook indien ik gebruik maak van de standaard bot. Als ik gebruik maak van de eigen Telegram bot dat moet ik $0A gebruiken voor een nieuwe regel.

Mystery solved :slight_smile:

Top, ga met eigen bot aan de slag…

Ik krijg mijn eigen bot niet voor elkaar… Tips?
Bot aangemaakt op Telegram maar als ik er commando’s heen stuur gebeurd er niets