Homey + Tibber + Easee. Hvordan styre samlet effekt under 10kwh ved lading av elbil?

Jeg har stort hus med basseng, og bruker Homey og Tibber. Forbuket beveger seg kun over 10kwh nÄr jeg lader Teslaen, og siden jeg ellers klarer Ä ligge under dette Þnsker jeg Ä fÄ opp en flow som hjelper meg med Ä 1) SlÄ av VVB og 2) Redusere effekt pÄ billadingen, dersom samlet effekt overstiger 10kwh. Jeg bruker i dag smartlading gjennom Tibber + Easee.

Er det noen i samme situasjon som har laget en flow som de vil dele?

1 Like

Er i samme situasjon og jeg betatester «Sparegris» appen som har stÞtte for prioritert avskruing av laster. Han jobber ogsÄ med Easee integrasjon.

Takk for tips! Har nÄ installert appen. SÄ snart Easee-integrasjon med mulighet for Ä justere effekt er pÄ plass vil nok dette bli perfekt.

Jeg har laget noen enkle flows som ser pÄ totalt effektforbruk og slÄr av laster basert pÄ forhÄndsdefinerte prioriteringer. Hensikten er Ä holde seg under 5kwh i den verste timen pÄ dÞgnet. Men det er litt strevsomt Ä teste/vedlikeholde/endre, sÄ jeg tar nok en titt pÄ den sparegrisen jeg ogsÄ, selv om jeg ikke har elbil.

Sparegris og “Power Of The Hour” er de to appene jeg kjenner til for dette. POTH er eldre og litt mer moden. Mens POTH kun prĂžver Ă„ holde deg under X kwh/t ved Ă„ trigge flows, prĂžver Sparegris Ă„ vĂŠre mer en totallĂžsning, som ogsĂ„ sĂžrger for nattsenking, hensyntar lave strĂžmpriser og skrur av laster etter en prioritets-liste.

Sjekk her Log into Facebook | Facebook

Har brukt dette oppsettet i mer enn et Är nÄ, og holder meg fint under 10kwh :slightly_smiling_face:

Kan du dele en screenshot Mats? Denne Facebooksiden er privat. Linken fungerer ikke.
Takk