Homey temperatuur normaal of te hoog?

Haha, geen zorgen. Voor nu voorzie ik een groter risico bij de huidige temperaturen van de cm4 dan bij de garantie. Er staat een 2e in de bestelling voor als ik het verpruts. Soms moet je wat over hebben voor een hobby.
Overigens (ondanks wat issues) dat Homey het zeer goed doet (2023 model)

1 Like

ben benieuwd naar de uitkomst en hoeveel het scheelt!

Wordt bij een gesloten behuizing niet echt beter denk ik. Als je de warmte niet kan afvoeren maakt het niet veel uit hoe groot je het koelblokje hebt. tenminste met een klein apparaatje als dit dan. deksel eraf en een klein ventilatortje doet wonderen zag ik.

Volledig mee eens. Maar krijg met de huidige ‘adapter updates’ het idee dat ik de stroom voor deze dan niet uit Homey zelf kan trekken. Even over nadenken hoe een externe bron mooi te combineren. Wellicht dat binnenkort iemand een mooie ‘mod’ op thingiverse zet. Dan print ik deze als nieuwe bovenkant.

Verder na lang zoeken een CM4108032 gevonden. Ben heel benieuwd of het vervangen; nieuw heatsinkje er op en een restore van data via usb interface een mooie upgrade van RAM gaat brengen.

1 Like

Thanks! Whatever i do, I will get an error on slack ‘that i do not have a workspace’ there. Any idea what to do to read info on slack?

Create your own invite

Ahh, thanks! :+1::+1:

Vast een onwijs domme vraag maar ik probeer de CM4 Te vervangen voor een CM4108032. Daarnaast ook betere thermal layer en een grotere heatsink. Nu blijkt de ‘Cartier’ op een buitengewoon ongelukkige wijze gemonteerd te zijn op de ‘Antenna’. Concreet, de schroeven waarmee alles vast zit zitten nu tussen de carrier board en antenna board. Vervolgens is het carrierboard vast gesoldeerd aan het antennaboard waardoor deze niet los kan (zonder soldeerwerk) en er geen toegang is tot te schroeven. Heeft iemand hier al een blik op geworpen en/of een oplossing voor gevonden?

Je bedoelt dat je niet bij de schroeven kunt vanaf de onderkant wat de “officiële” manier is van het in elkaar zetten van Homey Pro 2023?
Je hebt dus al de onderkant los geschroeft (4 schroeven) enzo.

Yep, ik heb de onderkant netjes open geschroefd. Ik ben gaan kijken hoe het in elkaar is gezet en schrok van hoe de schroeven onbereikbaar waren gemaakt. Ik denk er nog ever na hoe de heatsink netjes te kunnen verwijderen als upgrade voor RAM (nu loopt Homey elke paar uur vast als ik dezelfde aantal apps laat draaien als loved oude homey pro 2019. Als ik zorg dat er voldoende RAM vrij blijft dan is hij super stabiel. Ik doe de aanname dat dit komt omdat Homey zelf ruim 800 mv RAM gebruikt. Daarnaast wil ik de temp graag lager hebben wat makkelijk kan met een iets groter heatsinkje en betere thermal layer (op de infrarood camera is de heatsink zeer koel wat mij de aanname doet maken dat de warmte overdracht beter kan. Gezien ik het leuk vind om te sleutelen aan een hobbey maakt dat ik er naar gekeken heb hier wat aan te doen.


Het gaat dus om die boutjes tussen de antenna board en carrier board. Moertjes aan de bovenzijde met geen mogelijkheid los te krijgen.

Note; ja, ik weet dat de Garantie is vervallen en dat
ik dit risico bewust heb genomen. :+1:

Alles kan los (behalve veel dingen van mijn auto dan)…
Grotere tools pakken?
Loctite oplosmiddel?

:wink:

Haha, dank voor de reactie! Het probleem is dat er niets omheen past… het moertje zit voor 2 zijde letterlijk tegen de heatsink aan. De afstand ertussen zal ergens Rond de 0.5mm zijn. Dit meenemend dat de moer zeer klein is en zeer goed vast gedraaid zit maakte het voor nu onmogelijk hem los te krijgen. Aan de onderzijde zit ca 1mm ruimte tussen de Antenna board en carrier board om hem daar los te maken. Dit is ook te weinig om een mini imbus tussen te krijgen. Nog andere tips die wellicht helpen?
Note: Hij lijkt niet vast gelijmd. Volgens mij vooral zeer goed vast gedraaid en daarna vast gesoldeerd waardoor nu vrijwel ontoegankelijk.


Groothoek foto

1 Like

Kun je m niet van de plastic nokjes af wurmen? Vaak kun je die toeknijpen met een punttangetje, en dan tegelijk de print omhoog wiebelen

De boutjes zijn idd vanaf wat nu de onderkant is aangedraaid, en moeten zo ook weer losgedraaid worden. Of je moet de nokjes die tegen de moertjes aanzitten willen afbreken.

Zeker, dat losmaken is niet het probleem. het probleem zit aan de andere zijde waarbij de carrier board zit vastgesoldeerd. ik ben bang als ik deze plastic nopjes los maak (kleine moeite) bij de minste beweging deze soldering breekt. Zie de 5 soldeerpunten op de eerste foto (midden) of 2e foto helemaal rechtsonder. Dit zit vast gesoldeerd aan de antennaboard.

Nog tips hoe dat los te krijgen?

Ik kan het niet goed zien, maar is het geen connector?
Anders zul je het moeten de-solderen ben ik bang. Met een Tinzuiger

Helder. Ik heb die spullen liggen. Het er af krijgen zal niet zo’n probleem zijn. Ondanks dat ik een goede soldeerbout en flux heb liggen ben ik onvoldoende bedreven om 5 zo dicht bij elkaar liggende connectoren weer te monteren/solderen. Dus zal even op zoek moeten naar een hulplijn. Dank voor het meedenken! Hieronder een closeup van het onderdeel.

Graag gedaan. Kun je aan de onderkant van het antennebord nog iets doen? Als zal dat net zo pietepeuterig zijn natuurlijk…

Van alles geprobeerd maar ik krijg de moertjes niet los op de ‘makkelijke’ manier.

Het lijkt er op dat het alleen maar op de complexe manier kan:

Alle spullen in huis hiervoor, maar onvoldoende ervaren om dit zelf te doen. Ik ben zoekende naar iemand met wat meer soldeer skills dan ik…

Ik zag dat je de moertjes hebt losgekregen door een koelribje the verwijderen?