Homey temperatuur normaal of te hoog?

Kun je m niet van de plastic nokjes af wurmen? Vaak kun je die toeknijpen met een punttangetje, en dan tegelijk de print omhoog wiebelen

De boutjes zijn idd vanaf wat nu de onderkant is aangedraaid, en moeten zo ook weer losgedraaid worden. Of je moet de nokjes die tegen de moertjes aanzitten willen afbreken.

Zeker, dat losmaken is niet het probleem. het probleem zit aan de andere zijde waarbij de carrier board zit vastgesoldeerd. ik ben bang als ik deze plastic nopjes los maak (kleine moeite) bij de minste beweging deze soldering breekt. Zie de 5 soldeerpunten op de eerste foto (midden) of 2e foto helemaal rechtsonder. Dit zit vast gesoldeerd aan de antennaboard.

Nog tips hoe dat los te krijgen?

Ik kan het niet goed zien, maar is het geen connector?
Anders zul je het moeten de-solderen ben ik bang. Met een Tinzuiger

Helder. Ik heb die spullen liggen. Het er af krijgen zal niet zo’n probleem zijn. Ondanks dat ik een goede soldeerbout en flux heb liggen ben ik onvoldoende bedreven om 5 zo dicht bij elkaar liggende connectoren weer te monteren/solderen. Dus zal even op zoek moeten naar een hulplijn. Dank voor het meedenken! Hieronder een closeup van het onderdeel.

Graag gedaan. Kun je aan de onderkant van het antennebord nog iets doen? Als zal dat net zo pietepeuterig zijn natuurlijk…

Van alles geprobeerd maar ik krijg de moertjes niet los op de ‘makkelijke’ manier.

Het lijkt er op dat het alleen maar op de complexe manier kan:

Alle spullen in huis hiervoor, maar onvoldoende ervaren om dit zelf te doen. Ik ben zoekende naar iemand met wat meer soldeer skills dan ik…

Ik zag dat je de moertjes hebt losgekregen door een koelribje the verwijderen?

Ja, klopt. De boutjes kun je er niet uit halen of vast houden omdat ze ‘klem’ zitten tussen de carrier board en de antenna board.

Met wat gereedschap kun je de moertjes aan de bovenzijde los krijgen. Ik vermoed met schade aan de heatsink. Deze optische schade kan echter geen kwaad. Je kunt deze ook vervangen door een nieuwe. De ‘default’ heatsink is nog geen 2 euro incl verzending op Ali. Ik wacht nu op een variant van 11mm hoogte i.p.v. de originele van 5mm. Hopelijk geeft dit nog een paar graden temp verlaging. Deze heeft op het oog dezelfde mounting.

Moet zeggen, de load (tot mijn verbazing) is een stuk lager en homey is nu zo stabiel als een huis met bijna 50 apps en 250+ devices. Niet 1 reboot oid meer gehad/gedaan.

Huidige zoektocht is het vergroten van de user partitie. Op mijn huidige CM4 wordt 24gb niet gebruikt. Liggen nog kansen :+1:

Note: Misschien goed om hier verder te sparren over hardware mods? Unofficial Homey MODS (that can brick your Homey and can/will void your Warranty!)

1 Like

@ranney heb je foto’s van het deksel binnen en buitenkant?
En eventuele afmetingen.

Ik wil kijken of ik een deksel kan maken via 3D print met een ventilator gemonteerd op het deksel.

Goede avond,

Op dit moment heb ik geen ‘reden’ om Homey open te maken maar wil hem zeker opmeten als ik hem weer open maak.

Is het een idee om dit ontwerp eens te bekijken / deze maten te gebruiken?

Bron: Homey temperatuur normaal of te hoog? - #25 by Glenn_Seegers

1 Like

Ik ben opzoek naar de normale temperatuur range en maximale temperatuur van de Homey Pro 2023. Heeft iemand dit kunnen achterhalen?
Eerder is aangegeven dat men blij lijkt te zijn met een stabiele temperatuur van ca 68 graden, maar wat is dan een normale range?

Reden is dat ik mijn HP2023 graag in mijn meterkast wil plaatsen in mijn 10-inch rackpaneel. Maar ik merk dat de Homey daar zo’n 10°C warmer wordt. Van ongeveer 65°C als ik de HP2023 op een tafel zet in de woonkamer, naar 75-77°C in de meterkast. Dat lijkt mij vrij hoog.

Als 75-77°C inderdaad te hoog blijkt te zijn, dan moet ik opzoek gaan naar een oplossing. Maar wel zonder mijn Homey te modificeren en het recht op garantie mis te lopen. Iemand suggesties of ideeën?

Wat de exacte Homey maximale temperatuur is durf ik niet te zeggen. Ik zou adviseren de Max temperaturen van de CM4 aan te houden. Dan is 80-85c de absolute max. Ik moet zeggen dat voor zowel wireless signalen, als voor koeling de ombouw/temp in de meterkast me erg ongewenst lijken. Indien je niets aan Homey wilt aanpassen zou mijn advies zijn hem onder de 75c te houden (iets marge) en met wat meer vrije ruimte om Homey heen.
Misschien eerst is vrij in de meterkast zetten en kijken of dat al voldoende winst in temperatuur is?

@Ranney: bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, in een 10-inch rack met direct daarboven andere apparatuur is het ook logisch dat de HP2023 een stukje warmer wordt. Ik ga eens andere locaties proberen in de meterkast, al denk ik dat de beste plek uiteindelijk toch de woonkamer zal zijn. Daar kan hij vrij staan zonder interferentie van andere warme apparaten en stoorzenders…

2 Likes

ter indicatie: de temp van de homey schommelt bij mij tussen de 62 en 64 graden. Ding staat in de woonkamer op een kast waar het momenteel rond de 30 graden is.

1 Like

Nice! En is dat een Homey die onaangepast is? Hier staat hij in een ruimte van 27 graden en is zo’n 55 graden met aangepaste heatsink.

1 Like

niet gemodificeerd. Heb dat wel overwogen maar hij wordt nog niet echt belast blijkbaar. 55 graden is mooi hoor.

1 Like

Hier tussen 60°C en 70°C bij een kamertemperatuur van 30°C

1 Like

Bij mij staat hij in de hal waar het ongeveer 28 graden is, en Homey schommelt tussen de 66 en 67

1 Like

Ik heb voor de gein een simpele pc ventilator onder de Homey gedaan… scheelt 15 graden… echt bizar…

1 Like

Ik weet zeker dat jij beter Duits kent dan ik Nederlands. Google heeft me geholpen.
Ik heb Homey uitgerust met een extra behuizing waarin een 80 mm ventilator draait. De temperatuur is nu gemiddeld tussen de 30 en 35 graden.
Hier is de link naar de thread (in het Duits):

2 Likes