Homey pro ! Varför

Hej.
Har 1st homey pro här hemma oöppnad… söker som tusan efter info ang denna men har svårt att greppa denna helt. Tänkte därför att någon här kanske kunde hjälpa mig.
Dom saker jag vill använda till denna är…
1 sonos . Behövs något mer än högtalarna för att få detta att fungera
2 plejd dimmer mm för belysning. Behövs det mer än själva apparaten för att samkoppla den??
3 philips hue behövs det extra brygga eller liknamde för att koppla den
4 ikea trådlös behövs det brygga eller liknande för denna?
5 dahua kamera system behöver man extra brygga eller dyl för att få igång detta?
6 yale doorman fungerar detta? Behöver man mondul i låset ? Vart hittar man i så fall

Ja ni förstår… jag försöker komma fram till om detta är maskinen för mig eller inte.
Mvh björn
(Jätte tacksam för svar )

  1. Nej, men ett spotifykonto eller liknande är trevligt till dem.
  2. Fungerar varken direkt eller via Plejd hubben till Homey, det finns dock en möjlig koppling via en Home Assistant lösning.
  3. Nej, men många kör Philips hubben som samling för Hue saker och kopplar ihop den med Homey så allt går att styra från Homey.
  4. Samma som ovan.
  5. ? Har ingen koll på den.
  6. Ja det går och ja man behöver modul, MEN… jag vet bara att det går med Verisure modulen och ett gratis verisure abb, jag är osäker på hur det är med Yales egen modul. Läs gärna och fråga vad andra har för erfarenheter i gruppen Homey Homies (facebook)