Homey Pro - model 'Early 2023'

Ja! Zie Homesh.

1 Like

Met de App zoals Arie aangeeft,

echter niet als Satellite Mode native in Homey Pro - zover nu bekend - , dat lijkt vooralsnog voorbehouden aan de Homey Pro ]Model Early 2023! als centrale Homey Pro Controller met één of meer reeds beschikbare Homey Bridges als Satellite’s.

BTW: Het is iets dat ze niet af hebben, misschien zelfs nog niet begonnen om te programmeren. Een belofte wordt mogelijk niet altijd opgelost zoals verwacht :wink: { Promise.all () }

Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot dat ik de Homey Pro ]Model Early 2023 binnen heb.
Maar wel een vraagje, is het nu echt een voordeel als je een Homey Bridge heb, en deze kan inzetten als satellite?
Ik heb nooit problemen gehad, omdat ik denk genoeg routers? in en om het huis heb.
Of werkt dit totaal anders?

Je beantwoordt je eigen vraag al. Als je geen problemen had ga je die ook niet krijgen met de nieuwe homey :slight_smile:.

Het router gedeelte is enkel voor Zigbee dus als het je daarom gaat dan is Homey bridge een vrij dure en waardeloze investering ten opzichte van een router die ook nog iets toe voegt (licht/aan-uit functionaliteit oid). Enige “echte” voordeel ten opzichte van de oude Homey is IR/RF en de mogelijkheid een Satellite de commands uit te sturen.

Helemaal mee eens! Ik heb jaren geleden al eens gevraagd of er mogelijkheden waren om een range extender te maken voor Homey, en destijds was dat niet aan de orde. Dus ik ben aan 1 kant wel blij dat er nu satelites gekoppeld kunnen worden, maar het liefst zou ik mijn oude Homey 2016 daarvoor willen gebruiken.
Als ze bij Athom nou eens zo lief zouden zijn om daar iets voor te verzinnen…
Ik heb in ieder geval de Pro 2023 besteld, het werd toch eens tijd om te vernieuwen.

2 Likes

Dat kost tijd en op dit moment hebben ze bij Athom de Prioriteit ergens anders gelegd,

maar gelukkig heeft de community soms slimme developers met tijd zoals Arie J. Godschalk

3 Likes

Ze hebben nog wel een interessante reactie daarop gegeven in de laatste “ask me anything” op youtube.

Je oude machine verkopen en een nieuwe kopen zou beter werken, is de redenering.

Klinkt niet onlogisch in mijn oren, maar ik mis de kennis en het inzicht om dat te kunnen beoordelen.

Er is wel iemand in de community bezig met een app (ik heb zijn naam nu niet paraat, sorry daarvoor).

En inderdaad, ik heb de Pro 2023 ook besteld.

Dit hebben ze ook live al gemeld. Valt idd wat voor te zeggen. Als je hem verkoopt voor €140 dan heeft iemand anders een relatief goedkope instap in de Pro en heb jij 2 satellieten gratis… Dat je dan onder marktwaarde zit, valt te betwisten maar dat zou niet hoeven te boeien aangezien je zelf een enorme stap vooruit gaat. Dat is iig hoe ik het ga doen, na succesvolle omzetting :slight_smile:

Geen probleem :wink: , dat ben ik en de apps zijn:

1 Like

Dank! En: chapeau!

2 Likes

Hoi ben nieuw hier en een totale newbie met Homey maar een preorder gedaan voor de 2023 versie en vast aan het lezen hier. Kan niet wachten tot hij binnen is.
Marcel

1 Like

Yes, December… ik hoop echt dat hij nog voor de kerst binnen is.

1 Like

Ik heb een Homey pro en heb nu dus ook nieuwe Homey pro 2023 preorderd.
Ik begreep dat ik nog geen backup kan terug zetten van mijn huidige Homey naar de nieuwe straks.
Ik zal dus alles opnieuw moeten koppelen en inrichten flow’s e.d wat een grote k… klus is.

Tijdens het omzetten kan ik dan beide Homey’s blijven gebruiken.?
Kan een device aan 2 Homeys gekoppeld zijn en tijdelijk door 2 Homeys bediend worden.?

Het is voor mij namelijk niet te doen al mijn device’s (263) in 1 dag opnieuw te koppelen aan de nieuwe Homey ze zitten overal ook achter kasten, achter schakelaars in het plafond b.v. 20 Ikea spotjes die moeten ook 1 voor 1 opnieuw verbonden worden.
En dan nog maar niet spreken over alle flows die ik opnieuw moet maken.

1 Like

Volgens mij even wachten tot hij beschikbaar is en hoeveel backup-Restore er dan wel beschikbaar is op dat moment.
Nee je kan de Zigbee en Zwave niet aan twee Homeys tegelijk koppelen, welk bijvoorbeeld Twee Homey’s aan één IKEA Tradfri Hub.

En verplaatst naar het centrale Topic Homey Pro - model 'Early 2023'

Ik heb onderstaande reactie gekregen vanuit Athom die mij hoop geeft.

We zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van een tool waarmee het mogelijk wordt om de omgeving van een huidige Homey Pro over te zetten naar Homey Pro (Early 2023). Vooralsnog lijkt het er op dat dit voor het grootste gedeelte gaat lukken, alleen voor Zigbee apparaten zijn er nog een paar uitdagingen. We gebruiken voor Homey Pro (Early 2023) een Zigbee chip van een andere fabrikant waardoor er voor het overzetten van Zigbee apparaten misschien iets meer handelingen nodig zijn om de migratie te voltooien. Verder lijkt het goed te gaan voor Z-wave apparaten en de Flows die aangemaakt zijn.

Het is niet mogelijk om een apparaat te verbinden met bijvoorbeeld twee Zigbee of Z-wave netwerken, het is dus ook niet mogelijk om een apparaat tijdelijk door 2 Homeys te bedienen.

Het verder ontwikkelen van de tool heeft de hoogste prioriteit bij ons. We begrijpen dat het voor gebruikers die net zoals jij een groot aantal apparaten hebben verbonden met Homey Pro niet prettig is om alles handmatig over te zetten.

4 Likes

Toooop!!

Zie Christmas Development Blog — Homey Pro (Early 2023) | Homey

Migrations — As promised, we prioritised transferring setting from your current Homey Pro. Good news, because we’ve successfully restored a backup of a previous generation Homey Pro to the new Homey Pro. :tada: Unfortunately Z-Wave proved to be more difficult than anticipated, so this requires a bit more work. And of course, Zigbee is still on our To-do list.

Apple is ook niet heilig:

2 Likes

Ik ben ook met een schone lei begonnen in HomeKit na de update. heel de woning met automations en shortcuts opnieuw moeten doen.

Ik ben ook met een schone lei begonnen in HomeKit na de update. heel de woning met automations en shortcuts opnieuw moeten doen.

Ja, dus?