Homey Pro - model 'Early 2023'

we gaan het meemaken… wordt m’n eerste migratie/herinstallatie :slight_smile:

een dashboard er op draaien.

en dan kun je alle flow’s, locale scripts en apps gewoon gebruiken?

ah la, homeyscript visueel? :slight_smile:

Je kunt het vooraf zien met een online versie

Lokaal runnen heeft als voordeel dat je veel dingen kunt aanpassen.

ik had hem eens op een pi draaien… maar ik weet er niet veel meer van wat je toen kon :slight_smile:

Jawel: [Vote] Feature App: Homesh: Connect Pro 2023 to Old Homey Pro for Led, Speaker, Zwave(satellite) and network resource - Apps - Homey Community Forum

Apps kunnen al getest worden via broncode / bitbucket.

Kun je de flow met me delen? Het lukt mij niet, de ledring springt even op groen, maar is dan uit.

Kan de oude pro als “extensie” worden gebruikt met de nieuwe versie ?

Ja! Zie Homesh.

1 Like

Met de App zoals Arie aangeeft,

echter niet als Satellite Mode native in Homey Pro - zover nu bekend - , dat lijkt vooralsnog voorbehouden aan de Homey Pro ]Model Early 2023! als centrale Homey Pro Controller met één of meer reeds beschikbare Homey Bridges als Satellite’s.

BTW: Het is iets dat ze niet af hebben, misschien zelfs nog niet begonnen om te programmeren. Een belofte wordt mogelijk niet altijd opgelost zoals verwacht :wink: { Promise.all () }

Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot dat ik de Homey Pro ]Model Early 2023 binnen heb.
Maar wel een vraagje, is het nu echt een voordeel als je een Homey Bridge heb, en deze kan inzetten als satellite?
Ik heb nooit problemen gehad, omdat ik denk genoeg routers? in en om het huis heb.
Of werkt dit totaal anders?

Je beantwoordt je eigen vraag al. Als je geen problemen had ga je die ook niet krijgen met de nieuwe homey :slight_smile:.

Het router gedeelte is enkel voor Zigbee dus als het je daarom gaat dan is Homey bridge een vrij dure en waardeloze investering ten opzichte van een router die ook nog iets toe voegt (licht/aan-uit functionaliteit oid). Enige “echte” voordeel ten opzichte van de oude Homey is IR/RF en de mogelijkheid een Satellite de commands uit te sturen.

Helemaal mee eens! Ik heb jaren geleden al eens gevraagd of er mogelijkheden waren om een range extender te maken voor Homey, en destijds was dat niet aan de orde. Dus ik ben aan 1 kant wel blij dat er nu satelites gekoppeld kunnen worden, maar het liefst zou ik mijn oude Homey 2016 daarvoor willen gebruiken.
Als ze bij Athom nou eens zo lief zouden zijn om daar iets voor te verzinnen…
Ik heb in ieder geval de Pro 2023 besteld, het werd toch eens tijd om te vernieuwen.

2 Likes

Dat kost tijd en op dit moment hebben ze bij Athom de Prioriteit ergens anders gelegd,

maar gelukkig heeft de community soms slimme developers met tijd zoals Arie J. Godschalk

3 Likes

Ze hebben nog wel een interessante reactie daarop gegeven in de laatste “ask me anything” op youtube.

Je oude machine verkopen en een nieuwe kopen zou beter werken, is de redenering.

Klinkt niet onlogisch in mijn oren, maar ik mis de kennis en het inzicht om dat te kunnen beoordelen.

Er is wel iemand in de community bezig met een app (ik heb zijn naam nu niet paraat, sorry daarvoor).

En inderdaad, ik heb de Pro 2023 ook besteld.

Dit hebben ze ook live al gemeld. Valt idd wat voor te zeggen. Als je hem verkoopt voor €140 dan heeft iemand anders een relatief goedkope instap in de Pro en heb jij 2 satellieten gratis… Dat je dan onder marktwaarde zit, valt te betwisten maar dat zou niet hoeven te boeien aangezien je zelf een enorme stap vooruit gaat. Dat is iig hoe ik het ga doen, na succesvolle omzetting :slight_smile:

Geen probleem :wink: , dat ben ik en de apps zijn:

1 Like

Dank! En: chapeau!

2 Likes

Hoi ben nieuw hier en een totale newbie met Homey maar een preorder gedaan voor de 2023 versie en vast aan het lezen hier. Kan niet wachten tot hij binnen is.
Marcel

1 Like

Yes, December… ik hoop echt dat hij nog voor de kerst binnen is.

1 Like