Sinds kort ziet Homey pro alleen maar lampen en geen smart-plug bij Philips hue.
De smart-plug wordt wel gezien, maar als lamp. Dat is lastig als je tegen Google lampen uit zegt en je wilt de schakelaar gewoon aan laten.
Sinds kort ziet Homey pro alleen maar lampen en geen smart-plug bij Philips hue.
De smart-plug wordt wel gezien, maar als lamp. Dat is lastig als je tegen Google lampen uit zegt en je wilt de schakelaar gewoon aan laten.
kijk eens bij instellingen van de Plug wat er in zit?
probeer eens als waterkoker o.i.d?
Ik heb hier geen HUE Plug in de buurt maar volgens mij zijn alle Plug’s virtueel als iets te configureren op deze manier.
Waar onder instellingen kan ik de plug aanpassen?
Web app: rechter- cq alternatieve muisklik op de apparaattegel > Instellingen
Mobiele app: tegel lang(er) indrukken > tandwieltje rechtsboven
“Niet aanpasbaar” gaat over de Status Indicator (het bolletje of het stukje tekst rechtsbovenin een apparaat tegel).
Staat er niets onder “geavanceerde instellingen”?
Het lijkt me toch een bug in de koppeling tussen hue en Homey in 1 van de updates, want het was ooit goed. Overigens kan ik nergens meer het apparaattype wijzigen. Er is ook geen optie “aangesloten” meer. Toch iets van Homey pro early 2019?
Bij tussenstekkers zou altijd de optie “ingeplugd” of “aangesloten” beschikbaar moeten zijn, zodat je het apparaattype kunt kiezen.
Die optie zou, voorzover mij bekend, Homey zelf moeten regelen, als de device class van het apparaat “socket” is.
Dat is de taak van de app ontwikkelaar.
Bij jouw lijkt de class echter als “light” geprogrammeerd te zijn (vanwege het gele bolletje in de tegel).
De device class kun je hier controleren
https://tools.developer.homey.app/tools/devices
Voorbeeld van mijn tussenstekker fietslader:
Zoals te zien hieronder, kan ik kiezen wat er ingeplugd is:
Ik heb een Pro 2019 trouwens!
Athom is de ontwikkelaar van de Hue app, er lijkt dus een foutje te zijn geslopen in een van de app updates.
In de oorspronkelijke Philips hue app voeg ik via accessoires een stekker toe. Deze komt daarna bij alle lampen in beeld. Dat zou eigenlijk niet moeten want ze zouden bij de accessoires moeten staan. Nu was dat altijd al zo en Homey ging daar goed mee om. Eigenlijk moet Philips hierop gewezen worden.