Homey pro early 2019 defect door andere voeding

Had problemen met een trage inconsistente homey, dacht laten we de voeding gaan wisselen.

Had een andere 2.5 ampere voeding genomen, daarna rode ring kraak en dat was het.

Dus einde homey, de bol open gemaakt, weet iemand of er een overspanning beveiliging aanwezig is, zie 1 witte smd met s, wat dus een zekering kan zijn, deze meet echter 0 omh niet defect lijkt mij.

Nu overweeg ik eventueel een nieuwe homey 2023 te gaan aanschaffen, maar is de data nog terug te halen.

Alvast dank voor de tips.

Recovery (backup) is alleen mogelijk dmv je backup abo, wat je af kon sluiten.

Maar gek dat je praat over een overspanning die zou hebben gehad van je voeding. Want een USB voeding is eigenlijk altijd een vaste spanning, de keuze is alleen hoeveel vermogen (A) hij zou kunnen leveren.

Heb je in het forum al meer gezocht naar “rode led ring bij opstart”

1ste zou zijn : voer een PTP uit, dus ook echt 15 minuten de stroom er af dan weer 15 min op laten starten al gedaan? Kan ook nog twee keer nodig zijn.

En anders zou je altijd nog een support call kunnen doen bij Athom.

Yep àlles geprobeerd
En ik ging ook uit dat usb adapters altijd 5 volt zijn, maar de schijn bedriegt want als ik kijk op de adapter kan deze zelfs tot 12 volt leveren.

Afhankelijk van het aangesloten apparaat. Dus de device bepaal de maximale spanning, ik zou ook verwachten dat de 5 volt enkel overschreden zou worden als de aangesloten device een signaal hiervoor zou meegeven, anders altijd 5 volt.

Ga hier mensen wel op wijzen want dit heeft mij verrast en waarschijnlijk zal ik de enige niet zijn.

Heb inmiddels een nieuwe homey, helaas oude backups niet meer aanwezig omdat ik de abbo hiervoor heb stopgezet.

Dat is inderdaad hoe het werkt. Omdat je een multimeter lijkt te hebben zou je dat zelf ook kunnen checken met de bewuste power supply.

Een wijze les, de prullenbak in met dat soort spullen. Lijkt mij dat de homey geen signaal geeft om de spanning te verhogen.

Je gaat in de praktijk nooit eerst meten, je ziet de usb connecties dus zal wel 5 volt zijn, niet dus.

Mooie les om met mijn leerlingen te gaan delen :grinning:

Ik vermoed dat het probleem in Homey zat en niet zo zeer in de adapter, je had al problemen met een trage inconsistente Homey en die andere adapter kan 'm gewoon nét over het randje hebben geduwd.

Staat hier al, en voor de Officiële Athom site: Er zijn 1001 meer dingen die je niet moet doen, die kunnen ze niet allemaal vermelden. (Bijvoorbeeld: De kat in de magnetron… )

Is mogelijk, wij hadden in onze wijk werkzaamheden aan het stroom netwerk ruim 2 uur overal geen netspanning en bij mijn buren ook 2 adapters defect.

Toen dacht ik aha, mijn adapter kan hierin ook een issue hebben, heb wel gelezen dat er nog een forum lid hiermee is geconfronteerd.

Maar meten is weten, adapter morgen mee naar school en onder de meettafel.

1 Like

Tip:

Tips bij werkzaamheden | Liander

Haal stekkers van gevoelige apparaten uit het stopcontact.
Dit voorkomt dat er een storing ontstaat als de stroom er weer op gaat of dat u schade krijgt aan uw apparaten.

(Of schakel voor werkzaamheden thuis de hoofdschakelaar uit. )

Slimme tip maar bij afwezigheid van 1 week niet te doen.
Maar i.i.g. mijn dank voor de tip.

Daarom zou ik best een shutdown knop willen hebben naast de reset knop.
Netjes uitschakelen zal altijd beter zijn dan de stekker eruit janken.
De Homey heeft een filesystem en corruptie van data ligt dan op de loer.

Het gaat vaak goed, soms niet.

Bij mij gaat het al 8 jaar goed, nog nooit fout gegaan, blijkbaar heeft Athom dit wel zeer goed afgevangen.:+1:

Bij mij ging het maar 2 jaar goed. En te vaak, na uit-en inschakelen dat hij de 1e keer het niet deed.
Dus in 50% van de gevallen gaat het mis bij een steekproef van 2.

Ik denk niet dat Athom dat kan afvangen. Er zal een filesystem zijn dat schrijft, en als die de index aan het wijzigen is als jij de stekker eruit trekt, dan kan het mis gaan. Het is gelukkig geen Windows maar Linux. Die is wat dat betreft stabieler.

Wat ik niet vermelde is, dat ik altijd minimaal 12 minuten wacht, voor ik de spanning er weer op zet (PTP = pull the plug noemen ze dat).
Overigens is het hardware ontwerp hier erg belangrijk zodanig dat je tijdens het ontladen van de voedings elco’s en met vroege power down detectie, toch voldoende kan afsluiten.

Ja, had ik ook! Na drie jaar ging het bolletje wat vreemd doen. Andere voeding eraan en pats! Inmiddels een early 23 (met wat korting, dat dan weer wel☺️)

Even uit interesse, was de andere voeding een degelijke, bv Apple of Samsung, adapter? Of ‘iets vaags’ van de buurtsuper?
De witte bolletjes lijken niet erg goed beveiligd, of hufterproof, met een mooi woord :blush:

Het was een adapter via de vriendenloterij.
Wel met een juiste CE.

Had de keuze uit diverse prijzen, nouja had idd echt prijs.
Een dure wijze les, enige voordeel heb de nieuwste Homey Pro 2023, maar loop wel tegen de nodige beperkingen zoals dat mijn Dyson luchtreiniger niet meer is aan te sturen.

Ga nu bekijken om HA naast homey te gaan draaien en deze te gaan koppelen.

Dank voor de terugkoppeling. CE markering zegt niets over de kwaliteit. KemaKeur, nu Tüv, wel.

Maar goed, het is raar dat Homey geen (goede) interne beveiliging heeft tegen dat soort adapters

Ja daar sta ik ook verbaasd over, ga in de vakantie een moment inplannen om eens te gaan meten. De zekering is heel dus verwacht de spanning stabilisator.

Had ooit eens een portofoon van ruim 600 gulden, een x verkeerd aansluiten en processor defect. Beveiliging kost 0,10 aan onderdelen :grinning:

Hoi,
Was wat ongeduldig dat het ding weer kuren vertoonde en bij gebrek aan een andere voeding op dat moment heb ik een powerpack gebruikt. Een Xtorm die toch wel powermanagement heeft (zou moeten hebben). Kort en goed; bolletje overleden. :tired_face: