Ik ga er niet vanuit gezien er softwarematig geen koppeling gemaakt kan worden. Dit zal vanuit Athom geregeld moeten worden
Ik gebruik zelf Cast a text to Google App voor Homey | Homey
Ben er zeer tevreden mee. Helaas geen luidspreker in de vorm van muziek helaas.
Vast niet. Helaas. Het is echt jammer want de Raspberry die erin zit heeft gewoon audio uit.
Mooi onderwerp, nu ben ik over naar een homey 23 model. En mis de luidspreker ook wel erg :(. Opmerkingen van wasmachine klaar etc etc zijn wel een gemis
Zijn er inmiddels nog nieuwe ideeën ontstaan. De optie van @Seniix3 lijk mij dan nog de eenvoudigste.
Een google mini aangeschaft en text to speech werkt ![]()
Maar ik heb er twee en in homey zie ik nestmini staan met een nummer er achter. Is dit ergen te veranderen naar de naam die ook in google home benoemd is. dit nummer ben ik weer vergeten als ik over … tijd wat wil veranderen.
Je kunt in ‘instellingen’ van het device deze toch gewoon elke naam geven die je wilt ?
Doe ik ook met tussenstekkers bv. En dan een label erop en dat achter de naam. Dus ‘F2’ voor mijn 2de Frient…‘S3’ voor de 3de Shelly…
Een Frient op de lamp op de boekenkast heet dus ‘Lamp boekenkast F2’.
Handig als de tussenstekkers ooit gaan zwerven ![]()
Dat klopt als een zwerende vinger. voor apparaten. Maar ik zie mijn nest mini’s niet als apparaat terug wat daar dus niet bij lukt/kan
Maar als ik in de app van text to speech het cast apparaat selecteer komt daar de onderliggende naam van het apparaat nestmini met een nummer te staan.
Maar ergens gebeurt er een synchronisatie, Want vandaag staan er geen nestmini met nummer meer van het apparaat. Maar zoals ze benoemd zijn in google home “woonkamer” en Slaapkame" wel zo handig.
Of het is gebeurt bij een herstart van Homey dat de namen zijn aangepast.
Ck wou net zeggen, heb in Home 2 nests een naam gegeven (Grey1 en Coal2) en zie die ook zo terug in Homey. Heb er vervolgens als naam ‘Slaapkamer’ en ‘Woonkamer’ aan toegevoegd…
Werkt prima…
is het mogelijk om de oude homey te koppelen aan de nieuwe? dus dat mijn oude alleen de spraak doet?
Zéker, heb net een soortgelijke vraag beantwoord:
Als Google gekoppeld is aan Homey dan zou je in Google Home alle apparaten, schakelaars etc. moeten kunnen zien en zijn ze via Google spraakgestuurd.
Zie je niet alle apparaten? Zeg dan “o.k. Google, synchroniseer alle apparaten”.
Bij mij werkt dit prima in het hele huis en per ruimte waar zich een google bevindt.