Homey Pro 2023 installerad med säkerhetskopia från Homey Pro 2016-2019

Köpt ny Homey Pro 2023 som ska ersätta min gamla Homey Pro 2016-2019. Gjorde en säkerhetskopia (back-up) på min gamla Homey och stängde sen av den. Installerade säkerhetskopian på den nya Homey Pro. Allt verkar finnas med vad gäller appar och devices men de har varningsflaggor och inga devices (utom mina Hue lampor) fungerar. Får Invalid Node ID på alla andra devices. Har även installerat om appar då de verkade som de fanns men gick inte att starta om då de inte fanns…
Någon annan som haft samma problem och har en lösning? Hoppas slippa börja om från början.

MVH

Jag hade samma problem när jag uppgraderade från 2019 till 2023. För mig löste det sig när jag först gjorde en fabriksåterställning av den nya Homeyn.

Mvh
Niclas

1 Like

Jag fick “Invalide node” på några z-wave-enheter, blev tvungen att exkludera och inkludera dem. När jag senare installerade en uppgradering av Homey så fick jag några till, och gjorde samma sak med dem. Läste senare att det är bra att gå in på developer-sidan och under z-wave-enheter ta bort alla enheter som är unknown.

Sedan jag fixat detta så jag inte haft några problem.

Efter 3 st fabriksåterställningar och nya back-up på den gamla så fick jag det att fungera till sist. Fick dock reparera flera enheter som trillat bort.