Homey insights tijd

Hallo allemaal, Ik ben sinds april in bezit van een Homey pro 2023 en vind het een geweldig apparaat.
Ik ben al veel aan het hobbyen en haal veel info van dit community forum.Zo ben ik ook bezig om mijn stroomverbruik in kaart te brengen, dit met meerdere shelly plug en de P1 meter van Homewizard.
Er is echter een ding: als ik de homey insights grafieken wil bekijken van b.v. gisteren dan begint de grafiek pas om 02:00 i.p.v. 00:00 en eindigt vandaag om 02:00.
Als ik de grafiek van vandaag bekijk begint hij om 02:00 i.p.v. 00:00.
Is dit ergens in te stellen?

Uit een ander topic met dezelfde vraag.

Dit is een Homey-probleem dat ik niet kan oplossen. Ze slaan gegevens op en vragen gegevens op op basis van UTC. Ik kan geen zoekopdrachten uitvoeren op basis van tijdstempel, alleen vooraf ingestelde opties zoals ‘vandaag’ of ‘last6Hours’. Het selecteren van vandaag resulteert in UTC+02 voor Europa

Hallo Coen, welkom,

Mag ik vragen waar je naar de insights grafieken kijkt?

Ik ken enkel die van de web app, en die is niet vrij in te stellen naast de voorgebakken keuzes:
Bij de web app begint de grafiek van vandaag, lijkt het, om 0:00u. Het is best raar dat de begin- en eindtijden vd grafieken er niet bij staan eigenlijk :woozy_face:

De grafiek van gisteren lijkt ook om 0:00u te beginnen:

Theo doelt op een issue met een dashboard app (niet van Athom), welke o.a. insights grafieken kan weergeven. Gebruik je die app soms, Coen?

Ik kijk inderdaad in de webapp, als ik naar het energieverbruik van gisteren kijk dan zie ik van 02:00 tot 02:00 vandaag.


Het kan een verschil zijn tussen Pro 2019 & Pro 2023, maar dat lijkt mij sterk, en dat is het ook (zie latere posts).

Hoe staat de tijd en tijdzone bij je?

Dit zijn mijn grafieken met de pointer erbij

Tijdzone staat goed, het maakt ook niet uit welke grafiek ik pak: temp, stroomverbruik of welk apparaat dan ook. alle grafieken beginnen om 02:00

Hier ook (HP2023):

Oude Homey doet het wel goed:

1 Like

Dus toch is het idd het verschil tussen de Pro’s :expressionless:
Het dash wat Theo aanhaalde, werkt hier ook prima met de juiste tijden met de Pro 2019

Klopt, dit is hoe het werkt op de HP2023.
Op ouder HPs word wel gekeken naar de tijdzone, maar bij hp2023 is dat altijd UTC.
Erg lastig, want met zomer/wintertijd verschilt de grafiek dus ook :face_with_diagonal_mouth:

Wel vreemd als dit zo is want alle tijdschakelingen die ik heb gemaakt doen het wel op de juiste tijd.

Ik bedoelde het enkel voor de Insights.