Homey icm Google home issues

Ik probeer mijn Homey zo goed samen te laten werken met Google Home.

Heb dus mijn homey gekoppeld aan google Home en ruimtes aan gemaakt etc.

Nu zit ik met een paar dingen die niet goed werken en ik krijg het niet echt opgelost, het grootste probleem is/zijn de themostaten van mijn verwarming en airco’s

Ik heb dus 1 themostaat voor de verwarming en 2 themostaten voor 2 airco’s.
De eerste thermostaat is de app van de thermostaat zelf en de andere 2 komen van de remotec app die de airco’s via een IR extender aanstuurt.

1 thermostaat van 1 airco is toegewezen aan de ruimte slaapkamer (in Homey en Google)
de andere 2 (verwarming en airco) zijn toegewezen in Homey en Google aan de ruimte Woonkamer.
De Google mini speaker is ook toegewezen aan de ruimte Woonkamer.

Alle apps etc werken in Homey zelf perfect, geen problemen… Het probleem zit hem in de aansturing via Google.

Als ik bv zeg: OK google zet airco op X graden dan kan google verschillende dingen melden, bv:

  • onbekende fout
  • Ik zet de airco op X
  • Ik heb 2 thermostaten ingesteld
  • Er zijn geen apparaten die dit ondersteunen.

Zoals je begrijpt werkt dit dus niet handig, het is simpelweg niet betrouwbaar.

Ook is het helaas niet mogelijk de airco AAN of UIT te zetten via google, enkel de temp te wijzigen, dit wordt door Homey niet ondersteund (reeds gemeld aan athom)
Op advies van de remotec ontwikkelaar heb ik de app vtherm geinstalleerd en deze gekoppeld aan de remotec app, zo heb ik flows kunnen maken om de airco AAN te kunnen zetten bij temp wijziging. Uit is helaas nog steeds niet mogelijk.

De vragen:

  • Hoe verwijder ik apparaten uit google Home, nu toont google home bv ALLE thermostaten, ik wil graag alleen de vtherm staten in google, de echte thermostaten wil ik niet zien in google.

  • iemand een trucje of heel goede flow om via die vtherm app toch mijn airco;s uit te kunnen zetten?

  • hoe kan ik voorkomen dat als ik zeg: zet airco op X dat meer dan 1 thermostaat reageerd?

1 Like