Homey gepauzeerd?

Ik kreeg zojuist de volgende melding
“Homey is tijdelijk gepauzeerd omdat je de app de afgelopen maand niet hebt geopend. Om verder te gaan, open je de app of sluit je een Homey Premium-abonnement af”.
Ik neem aan dat dit niet over mijn Homey-Pro gaat maar over Homey Cloud?
Het blijft onduidelijk die Homey benamingen, het lijkt me het beste om onderscheidende namen te gebruiken, en bv van Homey-Cloud te spreken als Homey-Cloud bedoelt wordt.

Kan het zijn dat je Cloud Homey gewoon “Homey” heet? Dit was bij mij wel het geval namelijk. Zie jij meerdere Homey’s in je app? Bij mij heet de pro standaard "Homey Pro van … ". Mijn 2de cloudgebaseerde Homey heb ik verwijderd omdat deze niet meer gebruikt wordt nu ik een HP23 heb gekocht. Homey komt uit de korte tijd dat ik een Bridge heb gebruikt met een cloudabonnement.

Homey Cloud Changelog | Homey

Release 202404-1

  • Stops Homeys when they haven’t been used for over a month.

Beetje zonder dat je cloud Resource’s aan hebt staan maar verder niet gebruikt. Dat kost Athom geld dus lijkt me logisch.

Ze gebruiken gewoon de namen die jij ingested hebt in je Homey Apps.

en Premium-abonnement gaat nooit over en Homey Pro.

Ik zie inderdaad een extra Homey staan onder MijnHomeys, ik vermoed dat die Homey Cloud ooit aangemaakt is toen ik mijn account aanmaakte, zonder dat ik dat zelf in de gaten had. Ik twijfel er nog even over om die weg te gooien, misschien ben ik dan mijn eigen Homey wel kwijt.:disappointed_relieved:

Nee dat is onzin,
je Cloud homy kun je verwijderen, zolang je je Athom Account maar behoud.

Je begrijpt mijn twijfels niet: als ik zomaar onbedoeld een extra Homey Cloud heb aangemaakt, is de user interface mij te onduidelijk. De kans is mij dan te groot dat er bij het verwijderen ook iets onduidelijk is, waar ik pas achter kom als het gebeurd is. Ik ga dus even wat verder uitzoeken, zodat het niet mis kan gaan.

Edit: ik heb Homey maar even zelf in Homey-Cloud gewijzigd. Gelukkig zijn de symbolen verschillend.

Edit: gevonden. In settings algemeen is er een restartknop voor Homey Pro en een verwijderknop voor Homey Cloud.

1 Like

Top, dat houdt het simpel :yum: