Homey familie en google assistent

Ik weet niet of ik op de juiste plaats bent met mijn vraag, anders mijn verontschuldigingen.
Ik heb mijn homey op mijn mailadres staan, en kan met google assistent alles synchroniseren, zodat ik virtuele flows kan gebruiken in mijn google routines voor spraakopdrachten. Werkt perfecert.
Dag lukt niet op de gsm van mijn vrouw, ik heb haar nu ook een homey account aangemaakt, en via familie & &Gasten haar beheerder gemaakt. Als ik nu wil met de Google assistent " alles synhroniseren" lukt dit niet, alleen die de gebruiker die ze toegevoegd heeft kan ze synchroniseren.
Is er een oplossing daarvoor. Nu staat alles op haar google adres ; android, assistent en homey, wat zou ik verkeerd doen, of kan dit nog niet?
Heel veen dank, ben er al enkele weken op naar zoek, zonder resultaat, vele uurtjes !

Voorzover ik weet, doet de Homey eigenaar (jij) het koppelen en syncen met Ghome.
Vanuit Ghome kun jij vervolgens je vrouw uitnodigen voor toegang tot het Ghome huis. Dan zou het moeten werken.
Zij heeft daar verder geen Homey app of bepaalde rechten voor nodig. Het is puur een koppeling en toegang via Google accounts en de Ghome app.
Nogmaals, voorzover ik weet. Ik hoop dat je hiermee iets verder komt.

beste,
bedank voor je info. Dit is allemaal zo, mijn vrouw is lid van google home huis alsook van homey.
Op dit moment begrijp ik er niets meer van.
Zal deze week nog eens verder zoeken, raar fenomeen en verveled.

Ik heb hier ook lang mee zitten knutselen lang geleden. Uiteindelijk was mijn oplossing om maar een account (de mijne) te linken aan google home en google assistant en dus ook maar een google account te linken naar een Homey account (wederom de mijne).
Op deze manier kan iedereen in huis Homey flows gebruiken via mijn google routines voor spraakopdrachten

bedankt, zal het deze week eens proberen

Zo heb ik het ook:
Ik ben eigenaar in Homey en synchroniseer naar Google Home/Google Assistant.
Mijn vrouw en kinderen hebben hun eigen Google account.
Ik heb hun uitgenodigd op Google Home, uiteraard op hun eigen Google account.

Zij kunnen nu met hun stem apparaten bedienen.

1 Like

ik heb dit nu ook zo geïnstalleerd, ze kan bepaalde zaken bedienen met haar stem, maar ken geen settingen toevoegen , zie lijst. staat niet in haar google home. We zitten in hetzelfde huis in google home.
Op dit moment ben ik gestopt voor een beetje, geduld was op voor vandaag.
Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft voor mijn probleem. Dank jullie