Homey developer website z-wave nodes

Hallo,

Ik zit met een paar z-wave tools waar ik geen verbinding mee krijg.
Ik heb redelijke wat z-wave zaken in huis hangen.
Wanneer ik op de developer dit bekijken bij z-wave , zie ik enkele cijfers (nodes) in routes staan die niet voorkomen in de node opsomming zelf.
Juist die (denk ik) verhinderen ook de verbinding.

In bijlage zie je de opsomming staan.
Ik vraag me af wat de nummers 107 + +71 + 12 hoe kan ik terug vinden wat dat is?

Weet iemand waar ik overheen kijk ?

Wat mij opvalt is, bij * 1-71-107-57 * staat ‘unreachable’ als coördinator status vd zp3102 bewegingsmelder.
Misschien batterij vervangen i.o.d., of re-pairen?
De nodes 5, 8 en 13 zijn ook ‘unreachable’

Klik op de drie puntjes helemaal rechts, paar keer op test klikken me tussenpozen, dan kun je verwijderen voor unknown device of Heal voor re-routen, scherm verversen voor resultaat.

Voor netstroom aangedreven devices is het vreemd, maar voor batterij devices zoals sensoren niet. Die gaan slapen om stroom te besparen en zijn alleen benaderbaar als je ze expliciet wakker maakt, of als ze zelf iets te melden hebben.

Snap ik, Edwin, er leken mij 2 apparaten op netspanning bij te zitten

    1. ‘Groot licht en tv’ lijkt mij een smart plug
    1. ‘Buitenextender 6’ is ook een apparaat op netspanning vermoed ik
    1. ‘Unknown node’ vind ik apart, als het een gepaired batterij gevoed apparaat is, dan zou de naam van t apparaat daar toch moeten staan. (Of de eigenaar heeft hem zelf ‘Unknown node’ genoemd?:ok_hand::sweat_smile: )

De ZP3102 is een detector op batterijen, die nieuw zijn.

Op de 3 puntjes op ik al geprobeerd.
Heal lukt niet, maar de ZP3102 is op batterij dus waarschijnlijk daardoor.
5 grootlicht is inbouw schakelaar op vaste voeding.
14 is een z-wave repeater
8 die Unknown node gene idee wat het is. In mijn apparatenlijst vind ik die niet terug.

Not sure if this has been solved elsewhere but I am struggling with the same problem. I have a pro (2023) running and also an older globe model (without Zigbee, which failed, causing me to get the pro 2023).

Most things have not yet migrated to the pro-2023 but 3 Z-Wave devices have (2 battery, one connected). The developer display for the old machine shows almost all the terminal nodes with paths , but in several cases the paths include node numbers that are not in the list. and these terminal nodes show up as unreachable. Healing does not help.

Possibilities may be

a) the phantom nodes are actually in the pro-2023 Z-Wave network
b) there are other devices which are concealing their presence and also failing to forward transmissions

Any thoughts (English or nederlands)